Tado op vloerverwarming

Opties
Huidige situatie is. Vloerverwarming in de keuken met 2 leidingen beide met 2 rtl ventielen op de retourleiding. Ik wil dit slim maken zodat niet de keuken altijd verwarmt word als ik bijvoorbeeld de slaapkamer verwarm.
Zat zelf te denken aan een thermostaatkraan te plaatsen in de aanvoerleiding van de Vloerverwarming en daar een tado knop op.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dag Maaikel,

    “2 leidingen met RTL ventielen op de retourleiding ” kun je dit uitleggen? Bedoel je dat je 2 groepen hebt?

    Tado in de aanvoerleiding van vloerverwarming werkt prima, zie discussie op deze site.

  • maaikel
    Opties
    Ja heb het een en ander al gelezen indd.. maar klopt er lopen 2 leidingen in me keuken. Die aangesloten zijn op een aanvoer van de cv. Beide leidingen komen ook terug naar de retourleiding van de cv. En beide leidingen hebben voordat ze de retourleiding van de cv ingaan weer een rtl ventiel
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ik heb wat nagelezen op internet wat een RTL ventiel is.

    Wat belangrijk (essentieel) is dat de hoeveelheid waterdoorstroom geknepen moet worden met het voetventiel bij de ingang om te voorkomen dat de vloer te heet kan worden. Als je daar maar voor zorgt dan kun je de regeling ook doen met Tado doen op een extra thermostaatkraan.

    Vloer niet heter dan 28 graden laten worden. 26 graden is beter.