Radiatorknop monteren

Opties
Hi Allemaal,
Ik heb 3 radiatorknoppen te monteren en alle 3 lukte niet met de Tado App.

In de badkamer zit een RVS thermostaatknop. Het is als een dop zoals je die op een vloerverwarming ziet.
Tado knop paste erop. Bij kalibratie foutcode E4.

Andere knop is een draaiknop. Hoe zet je daar een Tadoknop op?

De laatste is een gewone radiator knop. Leek goed te gaan na installatie. Maar bij warmtevraag voor de woning, en deze knop op 15 C ingesteld, werd deze radiator toch heet. De App gaf aan dat het 21 graden was in de ruimte, en dat dr knop stond ingesteld op 15 graden.

Hoor graag jullie advies.

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Hi Lenko,

    Je hebt als basis een thermostaatkraan nodig, dus de draaiknop moet je eerst vervangen.

    Met “een gewone radiatorknop” bedoel je waarschijnlijk een thermostaatkraan. En die sluit dus niet af. Ik vermoed dat je de adapter niet helemaal goed gemonteerd hebt, of een wit verlengasje vergeten bent te monteren, of het verkeerde asje. De online instructie van Tado geeft de juiste manier van monteren goed aan. Kijk daar nog eens naar.

    Wat betreft de badkamer begrijp ik niet wat je bedoelt.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Dag Lenko,
    Foto’s plaatsen kan bijvoorbeeld met knippen en plakken. Of met een knipprogrammaatje vanuit een Windows pc of met een screenshot vanaf je mobiele telefoon. Alles als standaard knippen en plakken behandeling.
    Ik begrijp ondertussen niet meer wat je probleem is. Je linkt naar een standaard onderblok, maar ik begrijp niet wat je daarmee aan wilt vangen.
    De 2e vraag van de eerder gestelde vragen heb ik beantwoord.
    De 3e vraag ging over een radiator die bleef verwarmen. Is die opgelost?

Antwoorden

  • Lenko
    Lenko
    april 2021 aangepast
    Opties
    Hallo
    Het is gelukt om 1 knop te monteren.
    Is er een mogelijkheid om fotos te uploaden in dit bericht via de app?

    Edit:
    https://www.drl-products.nl/producten/ovus-rvs-look-onderblok/

    Dit is de thermostraat waar de Tado knop op zou moeten komen.
  • Lenko
    Opties
    Hi Herres,

    Het probleem met de radiator die bleef doorverwarmen is opgelost. Ik heb de knop gereset door de batterijen eruit te halen. Daarna werkte het goed.

    Vraag 2 was ook duidelijk.

    Het onderblok is voorbereid voor een thermostaatknop. De maat is ook 30x 1,5 dus de TADO knop past er goed op.
    Ik heb de link naar het blok bijgevoegd omdat ik geen fotos kan bijvoegen via de telefoon.
    Zal proberen vanavond via de computer fotos bij te voegen. Hoop dat het dan wat duidelijker wordt.

    Het probleem is dat als de knop gemonteerd is en hij gaat calibreren er telkens een foutmelding E4 komt. Op de een of andere manier lukt het niet om de knop werkend te krijgen op het onderblok.

    Alvast bedankt voor je hulp Herres!
  • Lenko
    Opties

    De Foto's van de situatie

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Hi Lenko,
    Mooi spul zeg! Ziet er qua aansluiting ook goed uit, het lijkt alleen of de pen iets langer is dan bij mij. Als je de Tado basis monteert hoever komt de pen dan ten opzichte van de plaat? Steekt ie uit?
    Ik kan nergens vinden wat de foutcode E4 betekent.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dag Lenko,

    ik ben erachter wat foutcode E4 is. Het heeft te maken met een te korte pen, mogelijk veroorzaakt door de grote moer. Daar bestaat geen adapter voor, wel geïmproviseerde oplossingen. Je kunt het een en ander vinden op deze site als je zoekt naar Plieger. Misschien brengt het je op een idee voor jouw kraan.

    Groet en succes.

  • Lenko
    Opties
    Hi Herres,

    Het is gelukt om de knop werkend te krijgen. Het ventiel zat vast. Dat is nu weer soepel.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Mooi zo! Veel warmte toegewenst 🙂