ketel blijft verwarmen

Opties

Beste helpdesk,


ik heb zojuist mij Toon thermostaat vervangen voor een Tado bedraad. Deze volgens instructie geïnstalleerd als open term. Nu staat de thermostaat op 19 gr. ingesteld, maar het is 21 gr. en de ketel blijft maar verwarmen...

Ik kan op het forum niets nuttigs vinden. Wat gaat er fout?


mvg, Rinse

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Hoi Rinse,

    Dit is niet de helpdesk, maar het forum.

    Je hebt "volgens instructie geïnstalleerd als open therm". Maar was die Toon dan ook aangesloten als open therm op de ketel? Anders moet je de aansluiting op de ketel misschien nog even aanpassen.

    Groet, Herman vR

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja en ook niet vergeten het deel van de Toon wat bij de ketel zit te verwijderen (de voeding).

    En inderdaad, de oude Toon was aan/uit, Opentherm dat kwam pas bij de 2e of 3e versie daarvan.

  • Rinse
    Rinse
    februari 2021 aangepast
    Opties

    dank voor de reacties;

    ik weet dat dit het forum is... ;-) iets te gemakkelijk gekipt en geplakt van de vraag die ik ook aan de helpdesk heb gesteld. Helaas daar nog geen enkele reactie.

    jullie suggesties (b)leken ook het euvel: heb nu de draden uit de thermostaat op de ketel veranderd naar Opentherm en waarachtig, de ketel reageerde weer goed op de thermostaat. ging zowel aan als uit met het automatische programma.

    Nu word ik vanochtend wakker, maar geen verwarming aan... en sindsdien geen reactie meer, waar ik de thermostaat ook op instel.

    Alles gereset (zowel Ketel als thermostaat), kabeltjes nagelopen; zitten allemaal goed vast... maar ketel gaan niet meer branden (verschijnt geen radiator symbol in het display) dus lijkt alsof de thermostaat niet communiceert met de ketel, terwijl het dus gisteren wel gewerkt heeft.

    Ketel heeft geen storing; na opnieuw opstarten gaat hij netjes ontluchtingsprogramma door en vervolgens brand hij een paar minuten... en dan weer uit.

    ketel is een Atag A244 EC

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    februari 2021 aangepast
    Opties

    Kun je eens kijken wat de watertemperatuur doet als je de ketel reset? (dus niet de thermostaat tegelijkertijd resetten) Blijven volgen totdat hij stopt.