Geen externe toegang

Opties

Waarom geeft mijn app op zowel computer, telefoon als Ipad aan dat tado geen externe toegang heeft? Ik heb een uitstekend mesh netwerk met overal in huis een zeer goed bereik en supersnel internet. Meestal doet tado het goed, maar vele malen doet die het niet. Ik ben er zeker van dat dit probleem niet bij mij thuis zit, maar bij de servers van Tado. De spullen zijn duur genoeg om een goede service te bieden. Ik betaal zelfs een care abonnement.

ik vermoed dat Tado in slechte papieren zit en vrees voor een faillissement. Ze reageren niet meer op vragen, verbeteren hun platform niet en doen geen updates meer. De systemen werden beloofd uitgebreid te worden met meer en betere feature, maar er komt niets van. Al meer dan 5 jaar geen nieuws.

triest Tado, heel triest.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    U zegt “de spullen zijn duur genoeg om ...”

    Tado is in vergelijking met bijvoorbeeld Honeywell Evohome beslist niet duur. Vergelijkt u dat maar eens. Om op basis van de service die u niet voldoende vindt een suggestie te doen over “slechte papieren” gaat veel te ver.

  • Andres76
    Opties

    Toevallig vandaag nieuws over een update ivm oplaadbare batterijen. En hier worden de radiatorknoppen langzaam geupdate naar de nieuwe 79.1 versie. Dus ik denk dat ze zeker nog wel actief zijn, maar vermoedelijk enorm druk hebben.

  • Als ik even iets negatief schrijf krijg ik plots een reactie. Als ik mail, vragen stel of wat dan ook, reageert er niemand. Lees ik wat rond over service, krijg ik enkel vooral veel bagger te lezen over jullie service.

    Dus bij deze lijn vragen opnieuw:

    Wanneer komt er een update om meerder woningen toe te voegen aan in de app (liefst met zelfde account)

    Wanneer wordt er per kamer een geo-fencing toegevoegd? vb: studentenhuis, per kamer, of gewoon privé als dochter het huis uit is wil ik haar kamer niet blijven verwarmen, maar wel de rest van het huis.

    Waarom moet ik de bridge regelmatig uittrekken en terug insteken om opnieuw externe toegang te krijgen?

    graag een antwoord op deze vragen .

    NB ik ben niet de enige die deze vragen al heeft gesteld. Bekijk jullie forum even goed na aub,


    mvg,

    Pieter Nys

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat je kennelijk niet begrepen hebt is dat dit een forum voor onderling contact van Tado gebruikers is.

    Hier kun je dus geen vragen stellen over "wat gaat er komen" en "wat gaat Tado doen" en "waarom werkt het zo", want je krijgt hier zelden of nooit mensen van Tado aan de lijn. Toevallig was er gisteren een die een stuk of wat dingen gepost heeft maar meestal zijn die ook niet erg gedetailleerd en 90% van de tijd staat er "neem contact op met de helpdesk" of "we werken hier aan, dit gaat wel komen maar ik weet niet wanneer".

  • Daar zit dus het probleem...

    De helpdesk heb ik nog nooit weten antwoorden...

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja ik heb het idee dat Tado vast zit in een cirkel van "er ontbreken dingen", "we hebben geen tijd om er wat aan te doen", "we krijgen veel vragen erover", "daardoor hebben we het zo druk met support dat we nergens anders meer aan toekomen".

    Als er een ontwikkelaar of ontwikkelteam was dan zouden er regelmatig oplossingen komen en dan zou het aantal vragen voor support verminderen en werd de druk daarop ook minder.

  • Haldon
    Opties
    Dan moeten ze deze troep niet op de markt brengen als ze er geen tijd voor hebben.

    @Peter ik weet niet of je het kan, maar stuur je spullen retour en vraag je geld terug. Ik kan dat helaas niet, te lang gewacht in de hoop op oplossingen maar die komen er gewoon weg niet, anders deed ik hetzelfde.

    Ik had eerst het forum en het Engelse forum moeten lezen voor ik deze bagger kocht.