Na batterijvervanging werkt display thermostaat niet meer

De batterijen moesten vervangen, dus dat heb ik gedaan.

Keurig het bovenkantje weer teruggeduwd, pennetjes netjes sluitend, maar nu weigert het display. Met de app is de verwarming te bedienen en ook het ingestelde schema werkt. Handmatig instellen op de thermostaat in de kamer is niet meer mogelijk. Soms geeft hij een korte lichtflits aan de zijkant van de thermostaat, maar verder niets mee te beginnen. Het display vertoont wel de wijziging van instelling als je dat via de app op de smartphone aanpast.

Natuurlijk nog eens verwijderd en weer opnieuw in de pinnetjes geduwd, natuurlijk ook de batterijen nog een keer verwijderd en weer teruggedaan (reset), maar tevergeefs.

Zal hij opeens stuk zijn? En hoe kom ik dan aan een nieuwe display?

Antwoorden

  • Jurian
    Jurian | Admin

    Uw beschrijving lijkt er op dat u misschien R03 AAA batterijen heeft gebruikt en niet de benodigde LR03 AAA batterijen (alkaline)?

    R03 batterijen leveren niet genoeg stroom om het display te activeren terwijl ze wel genoeg stroom kunnen leveren om de chips te laten werken. Vandaar dat het er op lijkt dat het display kapot is.

    Mocht dit het oplossen of niet, laat het dan even weten op het forum!

  • Ik heb dezelfde vraag. Heb batterijen verwisseld en nu geeft hij aan dat de stroomsterkte laag is (nieuwe LRO3 AAA batterijen), display geeft geen beeld. Wel als ik op display knipperen druk. Maar nu niet meer, geen verbinding meer. Geeft nu in app: Geen externe toegang.

  • Batterijen nogmaals verwisseld maar blijft aangeven bij ‘instellingen’ - kamers en apparaten - slimme thermostaat - rood batterijtje - lage batterijspanning - en als ik op ‘meer informatie’ klink - 503 Service Temporarily Unavailable

  • Zelfde probleem - beste mensen hierboven @Jurriaan @Jurian @JSenkhuizen hoe is het bij jullie uiteindelijk opgelost?

  • Bij mij lijkt alles te werken maar ik zie ook hetzelfde batterijtje met lage spanning. Batterijen vervangen voor identieke die meer dan een jaar er inzaten zelfde probleem. Ook opnieuw geregistreerd. Geen verandering.
  • Zelfde probleem Wat nu
  • Ik heb hetzelfde probleem. Mijn scherm reageert niet en geeft geen beeld. Met de app kon ik wel even de verwarming bedienen, maar vervolgens gaf de app aan geen externe toegang. En kon ik de verwarming niet meer bedienen waardoor de temperatuur maar bleef oplopen en alleen maar warmer werd.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Tado's batterijvakken voldoen niet aan de normen en het kan gebeuren dat een bepaald merk batterijen net geen contact maakt. Dit moet je dus goed controleren!

  • Kan iemand mij dan vertellen welk merk batterijen wel werkt? Heb hier hetzelfde probleem en al meerdere batterijen geprobeerd
  • Bij werkt het display ook niet helemaal. Batterijsymbool is groen. Hi knippert voor de rest niet.
  • Wellicht een dom advies, maar ik had de batterijen (LR03, Duracell of Xtreme Power van accu123.nl) er verkeerd in gedaan 🙄. Normaal gesproken zit de min-pool van de batterij (de platte kant) aan de kant van het lipje en de plus-pool (met het uitsteeksel) aan de kant van het platte contactpunt. maar in de Tado thermostaat is dat andersom.

  • Bij mij het 3de setje batterijen in 3 maanden tijd. (Het eerste setje zat er 2+(?)jaar in. Raar..
  • Ik heb dezelfde problemen. Wie heeft een oplossing ???
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Heb je bovenstaande reacties al gelezen?

  • Hallo @Magerfol, ik las jouw reactie en dacht: "ja...lekker dom...batterijen verkeerd om.."

    toch maar even gekeken toen mijn thermostaat niet werkte en verdomd...

    Bedankt voor de toevoeging van de opmerking:

    "Normaal gesproken zit de min-pool van de batterij (de platte kant) aan de kant van het lipje en de plus-pool (met het uitsteeksel) aan de kant van het platte contactpunt. maar in de Tado thermostaat is dat andersom."

    Opgelost....geen dom advies dus! 🙃