(HELP) Bridge cloud lampje knippert

Opties

ik probeer de internet bridge te instaleren. maar het 3de lampje (cloud) blijft knipperen. ik heb alles al geprobeerd, buiten de DNS de veranderen want dat gaat niet bij Telenet. ik heb de Internetkabel wel al aangesloten op mijn pc en de Google DNS ingesteld maar helpt werkt niet.

Antwoorden

  • GewoonSander
    februari 2021 aangepast
    Opties
    De bride hoeft niet in een pc maar moet een eigen utp kabel vanaf je router of modem hebben
  • De ingang van mijn router he. Veel internet ga ik niet halen uit mijn bridge zelf.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee je moet op je internet router kijken daar zitten meestal wel 4 van die ethernet poorten op die je wellicht nooit gebruikt hebt als je WiFi gebruikt voor je PC. DAAR moet je de bridge in prikken. Niet in je PC.

  • Ik had een gelijkaardig probleem.

    Ik heb de e router van Telenet (DOCSIS 3.1 E-ROUTER (CV8560E)). Onder de standaard instellingen maakt deze een LAN netwerk aan met een IP range van 192.168.0.XXX.

    Niet alleen de bridge had issues met internet connectie, ook mijn laptop ed, wanneer deze met kabel waren aangesloten.

    Wanneer ik dit bereik aanpastte in mijn.telenet naar 192.168.5.XXXX, kreeg de tado bridge wel verbinding naar de cloud.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Waarschijnlijk wordt je DHCP server gereset als je de range aanpast. De DHCP lease kan vol raken als er teveel ip adressen in komen te staan. Als je de router spanningsloos maakt, dan is het meestal weer opgelost.