w.Intercom = i;Mijn batterijen vervangen van tado op correcte manier met de correcte batterijen maar nu stuurt hij — tado° Community

Mijn batterijen vervangen van tado op correcte manier met de correcte batterijen maar nu stuurt hij

Mijn batterijen vervangen van de thermostaat op correcte manier met de correcte batterijen maar nu stuurt hij de ketel niet meer aan. Gereset maar niks helpt

Antwoorden

• Hallo ,

Gelieve contact op te nemen met onze Customer Service via de Live Chat op https://www.tado.com/nl/

Uw tado° team

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nou Joey, ik neem aan dat Hilda het ding inmiddels wel in de vuilnisbak geflikkerd heeft als het niet ondertussen weer is gaan werken...

Denk je nou echt dat je de forum lezers een dienst bewijst door een keer per maand onder 25 artikelen een "Gelieve contact op te nemen met onze Customer Service" antwoord te plaatsen??

Als Tado in klanten geinteresseerd is dan laten ze iemand regelmatig de topics lezen en een ter zake relevante reactie geven.

• Na het vervangen van de batterijen in de thermostaat, is de thermostaat zijn instellingen kwijt. Deze moeten opnieuw ingesteld worden. Gebruik de handleiding installatie voor installateurs voor het vinden van de juiste instellingen en de werkwijze om deze in te stellen.
    https://cdn.brandfolder.io/607DGEMS/as/8xtksx32bktctkc5929qz8m/104215-DIGITAL-ST01IB01-INSTALLER_MANUAL-TA-NL-00-V2.pdf
  • Rob
    Rob Admin
    20 juni aangepast

Het bovenstaande is niet juist. Het vervangen van de batterijen zou absoluut geen effect moeten hebben op de instellingen van de thermostaat. Die bewaart hij gewoon, ook als de batterijen leeg zijn.

Daarnaast staan de instellingen (ook) in de cloud. Wanneer de thermostaat om wat voor reden dan ook zijn instellingen 'kwijt' zou raken na langdurig lege batterijen te hebben gehad (dit is mij niet bekend, maar ik neem een hypothetisch geval), dan is het verbinden met een (online) Internet Bridge in principe voldoende om de instellingen weer te laden.

Mocht om wat voor reden dan ook het bovenstaande niet werken, ook dan zou ik niet met het menu voor installateurs werken. Dan kan je in principe gewoon de installatiestappen in de app volgen (ook als de bekabeling al juist is). Dan wordt de configuratie automatisch aangepast. Dat is voor de gemiddelde gebruiker gebruiksvriendelijker dan het installateursmenu op de thermostaat zelf, want dan moet je echt precies weten wat je nodig hebt.

Instellingen kan je wel 'kwijt' raken wanneer je een thermostaat uit de tado app verwijdert. Misschien is dat de verwarring.

Edit:

Scherpie, omdat je in drie topics ongeveer hetzelfde gepost hebt lijkt dit onderwerp bij jou een bepaalde snaar geraakt te hebben. Dat doet iemand niet voor niets, dus ik ben even op onderzoek uit gegaan om te kijken of ik de bron van de frustratie kon vinden. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik even naar het tado account gekeken heb dat bij je forum-mailadres hoort. Ik zie daar dat nadat de thermostaat eergisteren aangaf bijna-lege batterijen gehad te hebben (maar nog wel online was), later op dezelfde dag batterijen geplaatst zijn die wel vol genoeg waren. Rond diezelfde tijd lijken er in de tado app bepaalde stappen doorlopen te zijn die instellingen op de thermostaat aangepast hebben, waardoor in dit geval de Opentherm instelling verwijderd is (de bekabelde thermostaat werd ingesteld als draadloze thermostaat). Daardoor werd de ketel niet meer goed aangestuurd. Dit is later opgelost in het menu voor installateurs. De bron van het probleem hier lijkt dus niet de batterijwissel geweest te zijn, maar de aangepaste instellingen (doorlopen installatiestappen met 'onjuiste' gegevens) in de app. Dit is mijn inschatting op basis van de log gegevens van dit account. Ik heb de 'zoneregelaar' functie voor je kamers zonder thermostaat zojuist aangepast naar hoe het was voor eergisteren, want dat is iets dat voor secundaire kamers niet automatisch gaat in het menu voor installateurs.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    20 juni aangepast
    Het is zo, dat als de batterijen leeg zijn en je deze vervangt, de app i.e.i blijft aangegeven dat ze leeg zijn. Dit duurt even, ik weet niet hoe lang, meestal kijk ik een uurtje of wat later weer even en is de melding weg.

Ik kan mij voorstellen dat voor sommige mensen dit verwarring oplevert.

Hierdoor worden er misschien akties gestart die niet altijd handig blijken te zijn.