Meerdere slimme schema's (meer dan enkel thuis & afwezig)

Opties
Meer mogelijke schema's hebben dan enkel thuis en afwezig. Bijvoorbeeld een schema "thuiswerk" of "vakantie". Deze schema's zijn dan vrij te benoemen en in te stellen. Zo kan je zelf dan kiezen welke modus je wilt zonder zelf manueel het standaard slimme schema telkens te overschrijven.
11
11 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is een veel gevraagde feature, lees eerst even het forum voor je met een nieuw idee komt dan kun je daar een stem uitbrengen ipv zelf bij 0 stemmen te moeten beginnen.

  • ThermoSmart kan dit wel
  • dirinck
    dirinck
    maart 2022 aangepast
    Opties

    @mcozijns Het is natuurlijk lastig dat je niet meer slimme schema’s kan maken per dag of naargelang situatie. Zoals je beschrijft moet je steeds het huidige schema aanpassen en/of overschrijven.

    In mijn geval, voornamelijk voor de temperatuur in de badkamer, probeer ik dit op te lossen door mijn ochtend in gelijke tijdsblokken in te delen. Als ik moet werken dan sta ik meestal op om 06:00u s’morgens en verlaat ik het huis omstreeks 08:00u. Als vakantie heb tijdens de werkweek sta ik op om 08:30u.

    Voor het slimme schema van maandag tot vrijdag heb ik tijdsblokken van 1 uur te beginnen vanaf 06:00u tot 07:00u, van 07:00u tot 08:00u, van 08:00u tot 09:00u en van 09:00u tot 10:00u.

    Door gebruik te maken van bovenstaande tijdsblokken moet ik enkel de temperatuur in deze blokken aanpassen en kan ik de uren ongewijzigd laten. Dit maakt het overschrijven van het slimme schema iets makkelijker om uit te voeren.

    Hopelijk helpt je dit…

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een bekende "workaround" is het gebruik van de 3 schema indelingen die je hebt: alle dagen hetzelfde, werkdagen hetzelfde en weekend anders, of alle dagen verschillend.

    Wat veel mensen niet weten is dat je die 3 schema's onafhankelijk van elkaar kunt indelen en dan door alleen een andere indeling te kiezen een totaal ander schema kunt krijgen. En die blijven ook bestaan als je wat aanpast.

    Uiteraard is dit niet de flexibiliteit die je zoekt, maar het is wel handiger dan steeds de schema's aanpassen.