Tweede thermostaat

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds deze week ook Tado geïnstalleerd in mijn huis. Alle verdiepingen/ruimtes hebben radiatoren met knoppen. Op de garage na daar heb ik vloerverwarming. Nu heb ik in de woonkamer een kamerthermostaat bedraad en in de garage een draadloze. Ik was van mening dat een draadloze kamerthermostaat aangeeft dat er warmte nodig is in de ruimte waar de kamerthermostaat hangt. Nu is het dus zo dat de temperatuur niet omhoog gaat dmv de kamerthermostaat. Blijkbaar is het nog steeds zo als de bedrade kamerthermostaat zijn grens heeft bereikt dat de ketel uit gaat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Reacties

  • Vergeten te melden. Als ik de bedrade kamerthermostaat in een aparte groep zet en de temperatuur bijv. Op 25 zet dan verwarmt de garage dus wel. Alleen dan heb ik het probleem dat de ketel altijd aan staat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Een thermostaat kan geen ruimte onafhankelijk bedienen (wel/geen warmte geven). Dat kan alleen een thermostaatkraan of zoneklep. Door het monteren van een thermostaat in een ruimte waar vloerverwarming zit en die niet dmv een thermostaatkraan of zoneklep geregeld is kun je dus niet de boel onafhankelijk regelen.

    Maar als je wilt dat de ketel uit gaat als het in de garage warm is dan moet je in die ruimte de zoneregelaar instellen op de kamerthermostaat. Dan werkt dat wel alleen zal het in de garage bloedheet worden als het ergens anders in huis te koud is. En daarmee verspil je uiteraard gas.

  • Rob, Bedankt voor de reactie. Ik heb in alle ruimtes verder een thermostaatkraan als ik die ruimtes het allemaal zelf laat regelen en alleen de garage laat bepalen of de ketel uit mag of niet ben ik er dan?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee want dan gaat als het in een van die ruimtes te koud is de ketel aan voor het verwarmen van die ruimte en dan gaat een deel van die warmte naar je garage. Daar wordt het dan te warm.

    Om het op te lossen moet je ook een kraan monteren in de leiding naar de vloerverwarming, zie het topic daarover. Of een zoneklep dat kan ook maar die moet dan aangesloten worden op de thermostaat in de garage en je moet het door de helpdesk laten configureren.

  • of dat ik een extensiekit erbij koop en de twee kamerthermostaten in wireless modes zet? Dan regelt de woonkamer het zelf door de knoppen en de garage blijft dan ook verwarmen tot een bepaalde temperatuur en geeft daarna aan dat het uit moet?