Gebruik van Tado radiatorthermostaat als stadswarmteregelaar

Opties

Wij hebben een appartement betrokken met stadsverwarming. Het heeft een Tado kamerthermostaat, maar ook een Tado radiatorthermostaat die is gemonteerd op de retourwaterleiding van de stadsverwarming in de meterkast. Deze moet kennelijk dienst doen als stadswarmteregelaar. De radiatoren hebben gewone radiatorknoppen die niet zijn verbonden met de Tado installatie. Momenteel werkt de installatie niet goed omdat het in de meterkast altijd 4 of 5 graden warmer is dan in de rest van het huis. Volgens de vorige eigenaar moet het wel werken als de Tado radiatorknop wordt aangewezen als 'slaaf' van de 'meester' kamerthermostaat. Hoe dit moet worden ingesteld kan ik echter niet vinden op de Tado site. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit instel?

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Het is vrij simpel.

    Maak een zone aan die bijvoorbeeld Huis heet. Voeg dan dan het apparaat “slimme thermostaat” toe en plaats hem in die ruimte. (De app en de Tado hulp die daarbij zit maken het duidelijk). Maak van de slimme thermostaat het meettoestel van de ruimte. Voeg dan het apparaat “slimme radiatorknop” toe (dat is de knop op de retourleiding) en plaats die ook in de zone Huis.

    Zo zou het moeten werken.

  • georgeraven
    Antwoord ✓
    Opties

    Beste Herres,

    Hartelijk bedankt voor je duidelijke antwoord. Na enig zoeken ben ik erin geslaagd de radiatorthermostaat te verwijderen uit zijn aparte kamer en toe te voegen aan de woonkamer die wordt geregeld door de kamerthermostaat. Het is nog te vroeg om te beoordelen, maar ik neem aan dat de thermostaten nu goed samenwerken. Nogmaals zeer bedankt voor je hulp, want ik kon geen informatie over deze vorm van installatie vinden op de site of elders.