Anti kalk functionaliteit

Opties

Graag zou ik zien dat de slimme thermostaatknoppen 1 x per week helemaal open en meteen helemaal dicht gaan.

Hiermee voorkom je kalkafzetting en blijft het ventiel goed functioneren (gangbaar) , ook in de zomer als de verwarming niet gebruikt wordt. Mijn huidige elektronische thermostaat knoppen hebben deze functie ook. Iedere zaterdag (ongeacht het seizoen) om 12.00 uur gaat het ventiel helemaal open en meteen weer dicht. Dit werkt perfect .

Het zou helemaal mooi zijn als je dit tijdstip zelf zou kunnen regelen in de app.

11
11 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Dragunov
    Opties

    Was een van de features die ze gingen inbouwen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja misschien lukt dat wel binnen nu en 2 jaar, net als dat kinderslot?

  • Dragunov
    Opties

    Dus nog zo'n 4 features die op roadmap stonden, die nog moeten worden ingebouwd...

    • Anti kalk functionaliteit
    • Multi control zodat je meerdere locaties kan toevoegen aan 1 account
    • Location base control per zone/kamer
    • Kinderslot op thermostaat


  • Komijn
    Opties
    Deze functie zit op elke gangbare electronische radiator knop. Onbegrijpelijk dat dit niet meegenomen is in de Tado "slimme" radiator knop.
  • Jurian
    Opties

    Het stond inderdaad lang geleden op onze roadmap.


    Maar vanuit onze data kunnen we nu zien dat verkalking van de radiatorkraan meer een theoretisch probleem is en in de praktijk zo goed als niet voorkomt.


    Daardoor is het lager op de prioriteitenlijst komen te staan.


    Mijn vraag aan de community: Hebben jullie wel eens in de praktijk een verkalkte radiatorkraan met een tado Slimme Radiatorknop gehad en hoe heeft u dat toen opgelost?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Mijn vraag aan Tado: zijn er daadwerkelijk ontwikkelaars die een prioriteitenlijst afwerken? Is het volgens jullie normaal dat van de 6 items die 2 jaar geleden op de prioriteitenlijst stonden er pas 1 (of als je goedwillend bent 2) gerealiseerd is, en dat alle klantWENSEN worden afgewimpeld met "dat moet je niet willen", "dat heeft geen zin" of "dat is veel werk"???

    Hoe hoog staat het op de prioriteitenlijst om het ontwikkelteam te versterken zodat er ook daadwerkelijk ontwikkeld kan worden?

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Wat staat er dan nog hoog op prioriteitenlijst @Jurian ?

    Bedankt!

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2021 aangepast
    Opties

    Om op de vraag van @ jurian terug te komen.

    Ik ben onlangs toevallig een 40 jaar oude thermostaatkraan tegengekomen die was vastgelopen, niet uitgerust met Tado. Ik heb het opgelost door het thermostaatelement eraf te halen en met een hamer een paar keer de pen in te slaan/drukken. Toen was het verholpen. Vrij simpel dus.

    In mijn eigen huis heb ik het nu al 25 jaar niet gehad, dus je zou wel kunnen zeggen dat het weinig voorkomt.