Log export

Opties

Graag een functie die log export toevoegd (incl automatisch per ingestelde tijdseenheid). De logs bestaan al omdat deze als grafiek te zien zijn in de app. Maar het zou mooi zijn als je in de Tado een export locatie kan selecteren zodat logs extern gebruikt kunnen worden met bijvoorbeeld een:

Dit bied een laagdempelijke ontwikkeling voor Tado terwijl de mogelijkheden met dit soort logfiles erg groot zijn.

7
7 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Het vervelende van Tado is eigenlijk dat ze de logfiles wel hebben (JSON formaat), maar geen officiele documentatie publiceren van de API. Bijgaand een dayreport, waar de hele history van mijn zone Huiskamer van vandaag in staat, tot dit moment. Logbestanden van andere zones data zijn ook gewoon opvraagbaar. Probleem blijft dan wel dat Tado die documentatie op elk moment kan stoppen door het clientsecret te veranderen of door gewoon de API buiten gebruik te stellen.


  • SVL
    SVL
    maart 2021 aangepast
    Opties

    Er staan een interessante link in de Engelstalige variant van deze aanvraag: https://community.tado.com/en-gb/discussion/2133/data-export#latest met uitleg hoe je kan exporteren. Hier de originele reddit post: https://www.reddit.com/r/tado/comments/jhiasy/comparing_graphs_for_multiple_rooms_api_apps/


    Maar op goed vertrouwen van een vreemde en niet geschikt voor de computerleek, kortom niet bepaald gebruiksvriendelijk.

  • Wouter81
    Opties
    Graag ook in de logs laten zien wanneer ik een setting heb geüpdate in de UI. Want het is al een paar keer voorgekomen dat ik de temperatuur wijzigde en op 'forever/endless' timede, en hij toch inschakelde op het volgende schedule event. Dit wil ik kunnen reporten.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2022 aangepast
    Opties

    @Tadoaddict Zolang er een app is, zal er een REST Api zijn. Het secret is al jaaaaren hetzelfde en met je username/password kun je de zaken van je eigen installatie uitvragen en hier en daar aanpassen. Sommige dingen wellicht afhankelijk van een abonnementje. Maar het blijft reverse engineering en als tado iets verandert moet je weer aan de slag.

    Ik was de data ook aan het uitpluizen en wilde met dashticz of grafana/matplotlib/gnuplot aan de slag. Al die dingen ken ik wel, maar is nieuw voor mij en ivm weinig tijd zit daar nog niet veel schot in. De links van @SVL gaan me wel sneller helpen! Dank je.

    Wat ik o.a. wil is grafieken met vraagtemp(ingesteld in schema) en werkelijke temp, incl %warmtevraag (en liefst de ketel setpoint, maar ja dan moet je de CV bus kunnen uitlezen) En meerdere kamers en cv-aansturing in 1 plaatje.

    En natuurlijk combineren met de gas data van mijn slimme meter.

    @Wouter81 Ik ben ook aan het worstelen met de “tot …” instellingen als je handmatig wijzigt. Ik heb het idee dat dat inderdaad niet goed werkt. De instellingen in de app bij een kamer hebben alleen betekenis voor het draaien aan de knoppen of thermostaat. In de app aanpassen wordt ingesteld bij de aanpassing zelf (potloodje en dan een tijdsperiode of de twee stippen op de lijn (1e is ‘tot volgende automatische wijziging’ en 2e is ‘tot gebruiker weer aanpast’)

    En die gegevens staat wel in het Dayreport, kijk naar OVERLAY_ACTIVE