Vloerverwarming icm radiatoren

Momenteel wordt ons huis verwarmd met radiatoren. Hiervoor hebben we in de woonkamer een draadloze slimme thermostaat en naast de ketel een extensionkit van tado. De extensionkit stuurt de ketel (vaillant) aan via ebus en dit werkt goed.

Binnenkort willen we de badkamer van vloer-/wandverwarming voorzien. Kan ik hiervoor een draadloze slimme thermostaat voorzien of moet dit een bedrade zijn?

Ik voorzie een aparte pompgroep en temperatuurregeling om de temperatuur van het water op maximaal 35°C te houden. Wat heb ik verder nog nodig? Ik wil de temperatuur van de badkamer onafhankelijk kunnen regelen van de rest van het huis. Voorzie ik 2 zonekleppen (1 voor de radiatoren, 1 voor de vloerverwarming) en kan de extensionkit deze dan aansturen? Laat ik de pomp voor de vloerverwarming altijd draaien of samen met de zoneklep?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Over vloerverwarming in relatie met Tado is heel veel geschreven op dit forum. Ook beschrijft Tado zelf op haar site verschillende manieren om vloerverwarming te regelen. Als u deze informatie bestudeert komt u wellicht ver genoeg om een ontwerpbeslissing over de regeltechnische kant te kunnen maken.

    Bij uw vraag spelen installatietechnische zaken op gebied van verwarmingstechniek, en u zou de benodigde kennis daarvoor beter op een andere plaats kunnen zoeken.