Verwarming tuinkantoor schakelen

In ons huis heb ik een slimme thermostaat op de beneden verdieping en slimme radiatorkranen boven. Werkt perfect. Nu ga ik een tuinkantoor bouwen. Hierin komt vloerverwarming aangesloten op dezelfde cv ketel. Hoe kan ik deze vloerverwarming het beste aansluiten op het huidige tado systeem? Ik denk aan een 2e thermostaat in het tuinkantoor of ergens een slimme radiatorknop. Iemand ervaring hiermee of de oplossing?

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Er zit kennelijk wat ruis op de lijn.
    Je bedoelt dat je in de huidige situatie ook al vloerverwarming hebt?
    Die kun je regelen door een Tado knop met thermostaatkraan in te bouwen in de leiding naar de vloerverwarming. Dit staat verder uitgelegd op dit forum.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Je zou inderdaad kunnen denken aan aansturing van de vloerverwarming in het kantoor dmv een een Tado knop met een losse temperatuursensor in die ruimte.

    Maar hoe groot is de afstand van het tuinkantoor tot de bridge? Er is wel een maximimum aan de afstand die je kunt overbruggen.

    Je zegt dat je op de begane grond een slimme thermostaat hebt, en boven knoppen. Begrijp ik het goed dat je op de beg. gr. geen Tado knoppen hebt? Als dat zo is krijg je dan geen oververhitting op de begane grond? Nu, en zeker na installatie van het tuinkantoor?

  • Dank voor je reactie. De afstand is slechts enkele meters, dus dat is geen probleem. Ik heb nu geen last van oververhitting. Het werkt naar behoren.
    Ofdat straks nog zo zal zijn dat weet ik niet natuurlijk. Nog tips om dit te voorkomen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Beneden ook slimme radiatorkranen monteren... dan kunnen die dicht gaan als je tuinkantoor warmte vraagt terwijl het beneden al warm is.

  • Zoals ik al zei. Beneden hebben we vloerverwarming en dus geen radiatoren. Dus dit is geen oplossing.