Verwarming loeit terwijl thermostaat knop OFF is

Hi,

zodra 1 ruimte wilt opwarmen worden andere ruimtes gloeiend heet ook al staan daar de intelligente thermostaat knoppen op OFF. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Tado thermostaat is in woonkamer met vloerverwarming wat centraal door de thermostaat geregeld wordt. Zes andere ruimtes hebben de intelligente thermostaat knoppen.

Alvast bedankt! Erik

Beste Antwoorden

  • ErikdeJager
    Antwoord ✓
    Bedankt voor je reactie! Je stelling klopt. Er zaten Herz thermostaat koppen op en volgens comptabiliteitsgids heb ik de adapter M28x1.5-00 moeten gebruiken.... zou dus goed moeten zijn?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Volgens de tabel heb je dan de 17 mm lange verlengpennetjes nodig, dat zijn de 1 na kleinste. Klopt dat ook? Anders zou ik het niet weten.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2021 aangepast

    Dus de knoppen zijn wel in staat om warmte te vragen maar sluiten de kranen niet af.

    Welk type radiatorkranen heb je? Heb je adapters met korte verlengpennetjes gebruikt voor de montage van de knoppen op de thermostatische kranen?

  • Bedankt voor je reactie! Je stelling klopt. Er zaten Herz thermostaat koppen op en volgens comptabiliteitsgids heb ik de adapter M28x1.5-00 moeten gebruiken.... zou dus goed moeten zijn?
  • Topper! Het waren inderdaad de pinnetjes. Bedankt!
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    😀. Plezier er mee!

  • Goedemorgen, ik heb het geval dat 1 radiatorknop ineens naar 28 gaat. De remeha avanta ketel geeft een storing e2 en dit is retouraanvoer te warm. Heb het nu10 dagen maar werkt echt klote! Overal op elke radiator nieuwe radiatorventiel geplaatst zodat ik geen adapter hoefde te gebruiken en alsnog elke dag storing met de ketel omdat tado zijn eigen leven leid! Weet iemand raad?
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hi Christian,

    Je klacht kan verschillende dingen betekenen.

    In het algemeen: een standaard cv wordt vanuit de fabriek ingesteld op een veilig en gemiddeld gebruik. Dus een vermogen en temperatuur die bij de meeste woningen zal voldoen, en niet tot klachten zal leiden. Maar als alle radiatoren van een Tado kraan zijn voorzien kan het voorkomen dat er maar één radiator warmte vraagt. Het vermogen van de ketel met standaardinstelling is daar te groot voor zodat de temperatuur van het water door het maximaal ingestelde heen schiet, en de ketel in storing gaat. Om dit te voorkomen zijn er aanpassingen van parameters op de ketel nodig. Het is dus niet zoals je zegt "dat tado zijn eigen leven leidt", maar eerder de cv ketel die gedresseerd moet worden.

    In jouw geval krijg je de foutcode E2. Ik lees in de handleiding dat één van de mogelijke oorzaken van die fout Geen Doorstroming is. Een voor de hand liggende kandidaat is het ontbreken van een Bypass. Bij gebruik van Tado is het noodzakelijk om een Bypass (kortsluitleiding) te hebben (overigens ook voor de situatie met alleen thermostatische kranen lees ik in de handleiding). Heb je een Bypass ergens? Hoe hoog staat de pomp ingesteld? Als die op 1 staat zou je kunnen kijken of het ook werkt op de standaard stand 0. Hoe hoog staat de watertemperatuur ingesteld? Misschien kan die lager worden gesteld zonder dat je het koud krijgt.

    Ben benieuwd of je zo verder komt.