Vloerverwarming

Opties
2»

Antwoorden

  • RoyW
    Opties
    @macdaddy savvycons.nl 😉
  • Andreplusplus
    Opties
    @RoyW dit topic is meer dan een jaar oud 🤔
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De reden dat mensen met een radiatorknop werken ipv een zoneklep is dat je deze draadloos met het Tado systeem kunt verbinden. Om de een of andere reden ondersteunt Tado niet de combinatie van een zoneklep met een draadloze ontvanger zoals je die bij de ketel monteert. Dit zou technisch moeten kunnen werken (deze bevat ook een relais) maar de software ondersteunt het niet en men past die niet aan.

    Die hele vloerverwarming opstelling zit vaak in een gangkast of onder de trap, en men heeft geen mooie mogelijkheid om een draad te leggen van die plek naar de plek in de woonkamer waar men de thermostaat heeft. Er loopt wel een draad van die plek naar de ketel (is bij de bouw aangelegd) maar die kan niet gebruikt worden.

    Vandaar dat mensen met "creatieve" oplossingen komen. Het zou beter zijn als Tado het oppakte maar dat doen ze niet.

  • denman
    Opties
    Blij dat er weer een beetje leven in dit topoi komt. Ik had gehoopt dat er misschien al andere oplossingen waren.
    Ik ben er nog steeds niet uit wat nu de beste oplossing is. Kabel tussen thermostaat en vloerverwarmings plek is niet mogelijk dus wat dan… een radiatorknop voor de vloerwerwarmings temperatuurknop en een bypass maken. Of is een 2e thermostaat met daaraan een zoneklep ook mogelijk en kan je die dan aansturen met de thermostaat uit de woonkamer?
  • b3rry
    b3rry
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Er zijn enkele topics met alternatieven. Ik gebruik zelf een elektrische kogelkraan welke ik via domotica aanstuur bij warmtevraag Tado. Achter de kogelkraan zit een pompschakelaar.

    Je hoeft geen lastige kabels te trekken en relatief goedkoop. Voordeel van deze constructie is o.a. dat de kogelkraan pas weer sluit als de pomp via pompschakelaar uit gaat. Efficient gebruik van warme water in aanvoer.