Werkt de Tado V3+ goed i.c.m. Remeha Avanta 35C ketel?

Opties

Ik heb de Tado V3+ (bedraad) en deze werkt goed op mijn oude Nefit Smartline. Nu wil ik een nieuwe CV ketel kopen, de Remeha Avanta 35C. Op dit forum las ik daar wisselende verhalen over, maar de gebruikers die problemen hadden zijn niet meer actief.

Kan iemand bevestigen of de Remeha Avanta 35C goed samen werkt (modulerend) met de Tado V3+?

Antwoorden

  • menno123
    Opties

    Om mijn eigen vraag te beantwoorden...de Tado V3+ werkt prima met de Remeha Avanta 35C. Aangesloten op pinnen 3 en 4 van de Remeha voor moduleren via Opentherm.

  • Tinus224
    Opties
    Op dit moment heb ik de tado V3+ aangesloten zoals beschreven in de installateurs handleiding aan de Remeha Avanta. 3&4 aangesloten op + & -.

    Echter stuurt de thermostaat de CV niet aan bij warmte vraag. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
  • Tinus224
    Opties
    Na lang proberen kwam ik er achter dat na onze verbouwing de draad van mijn CV naar de woonkamer een breuk heeft opgelopen. Daardoor werkte de bestaande aansluiten niet nu maar kijken of ik een losse extensie kit kan kopen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Extensie kit bestaat niet meer. Het is nu een "draadloze thermostaat" wat een combinatie is van een thermostaat en een draadloze ontvanger. Wat nou precies het verschil is tussen die draadloze ontvanger en de oude extensiekit wordt niet echt duidelijk, en of die draadloze ontvanger ook werkt met een thermostaat die ooit als bedraad gekocht is ook niet (maar ik denk dat dat wel zal werken).

  • Machael
    Opties

    Mijn Tado wireless V3+ komt morgen binnen en ik heb ook een Remeha Avanta 35C. Als je het hebt over pinnen 3 en 4. Zijn dat dan de pinnen in het tado kastje of die van de CV?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je succesvol een Tado wilt installeren is het belangrijk dat je nauwkeurig leest wat er staat. Anders ga je problemen krijgen.