Thermostaatknop gebruiken als losse temperatuur sensor

Opties
Momenteel heb ik 2 thermostaat knoppen over die ik voorlopig nog niet ga installeren. In mijn werkkamer heb ik al een slimme thermostaat knop op mijn radiator zitten, maar de nauwkeurigheid laat zoals bekend wat te wensen over. Ik zou graag 1 van de 2 knoppen die ik over heb, gebruiken als losse temperatuur sensor in mijn werkkamer. Ik wil deze dan bijvoorbeeld los op mijn bureau zetten. Echter, bij het aanmelden van de knop in het netwerk van Tado, gaat deze kalibreren. En omdat de knop niet daadwerkelijk op een thermostaat kraan gemonteerd zit, geeft deze een error. De registratie in het netwerk / de app wordt niet voltooid.

Is er een manier om de kalibratie te omzeilen? Mijn volgende stap is uiteraard een (toch wel prijzige!) losse temperatuur sensor te kopen...

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Je kan de knop die nu op je radiator zit er even vanaf halen en daar je voelknop tijdelijk op zetten zodat die kan kalibreren.
    Als dat klaar is kan je 1 van de 2 knoppen als sensor gebruiken. Zo heb ik het in het begin even gedaan.

Antwoorden

  • NickM
    Opties
  • Hoi NickM,

    Bedankt voor je reactie. Ik wil echter niet alleen de temperatuur op een ander punt meten, maar ook door deze sensor de temperatuur laten regelen (aansturen ketel). Daarom wil ik de losse Tado thermostaat knop daar voor gebruiken, die kan dit.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt natuurlijk ook een losse kraan kopen, wellicht meteen een model nemen dat je ergens in huis ooit nog kunt inzetten, en daar dan die Tado op schroeven en ergens los neerleggen.

  • Beste Rob en B79,

    Dank voor jullie reacties! Ik ga van het weekend even experimenteren.
  • coolmove
    Opties
    Interessant idee maar is het dan niet zo dat als de knop die aan je radiator op temperatuur is gewoon dicht gaat en die op je bureau open blijft. Of kan je er 1 master maken?

    Ben benieuwd of het je gelukt is?
  • martino_xl1978
    maart 2021 aangepast
    Opties
    Hoi coolmove, dat kan zeker. Je kan bij meerdere knoppen of sensoren (thermostaat) welke gekoppeld zijn aan dezelfde ruimte aangeven welke sensor / knop de master is en uiteindelijk bepalend voor de meting. In mijn geval die losse op mijn bureau! Werkt heel goed, ruimte heeft nu een goede temp. Zit er dus wel aan te denken om een temperatuur sensor te kopen, die meten nog nauwkeuriger. En ik heb de losse knop straks nodig op mijn nieuwe radiartor 😉
  • coolmove
    Opties
    Hoi Martino
    Bedankt voor je reactie ik heb de optie gevonden in instellingen ik had geen idee dat het mogelijk was. Ik ga er van het weekend eens mee spelen.