Leefruimte te warm

Opties
Gisteren heb ik onze Tado-opstelling aangevuld met slimme radiatorknoppen in de bad- en babykamer. De badkamer stond zo ingesteld dat deze lekker warm zou zijn vanmorgen.
Maar nu is beneden de hele leefruimte erg warm. Daar hangt de slimme thermostaat. What to do?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Heel eenvoudig. Ook in de leefruimte slimme knoppen plaatsen zodat de radiatoren geblokkeerd worden als de leefruimte op temperatuur is.
  • Lexy
    Opties
    Ik heb precies hetzelfde probleem. De slimme thermostaat staat in de woonkamer. Maar als mijn dochter de thermostaat in haar kamer omhoog draait, gaat hier beneden de temperatuur fix omhoog. Veel hoger dan ingesteld staat. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is misschien niet jouw bedoeling. Maar het is wel wat er gebeurt. Als je dat niet wilt moet je in alle ruimtes Tado knoppen plaatsen!

    Waar de slimme thermostaat zich bevindt dat maakt helemaal niet uit als je in andere ruimtes slimme knoppen gaat monteren, dat is een verhaal wat hier al zovaak verteld is.

  • m72
    Opties

    Zou toch mogelijk moeten zijn om het systeem als master/slave te laten functioneren.

    Niet iedereen heeft (of wil) thermostaatkranen in de huiskamer.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je die niet hebt en niet wil dan gaat het niet werken. Het water stroomt waar het heen kan. Als er een badkamer of andere kamer via de knop om warmte vraagt en de ketel inschakelt dan wordt het in alle kamers waar geen slimme knop zit ook verwarmd.

    Het enige wat nog redelijk zou werken is om domme thermostaatknoppen in de huiskamer te zetten, dan schiet de temperatuur in ieder geval niet idioot hoog door.

    (maar nog altijd zal de instelling van de thermostaat dan niet gerespecteerd worden als er een slimme knop elders in huos om warmte vraagt!)

  • Janie
    Opties
    Waarom wordt mijn kamer met slimme radiatorknop verwarmt als een andere kamer met slimme radiatorknop om warmte vraagt? De temperatuur op mijn kamer staat flink lager ingesteld.