Lerende vermogen van Tado resetten of ‘bijsturen’

Opties
Tado leert in de loop der tijd van de snelheid waarmee een ruimte wordt verwarmd. Het houdt hierbij rekening met de buitentemperatuur en of het bewolkt of zonnig is. Dit werkt bij hoge temperatuur verwarming goed.

Ik gebruik in het hele huis vloerverwarming, op elke kamer een thermostaat en aansturing van een zone. Dat is lage temperatuur verwarming.

Het lijkt erop dat Tado erg veel moeite heeft te leren hoe lang het duurt voordat de vloer warm is en de omgeving begint te verwarmen en vervolgens te ver verwarmt. Dit is bijvoorbeeld afhankelijk van de temperatuur van de vloer (bijv weer afhankelijk van hoe lang de vloer al niet is opgewarmd geweest).

Het zou mooi zijn als het lerende vermogen op de een of andere manier bij te sturen is, of, bij veranderende setup (bijvoorbeeld nieuwe woning) het lerende vermogen te resetten.
11
11 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Oevie
    Opties

    Hi @Plantijner , zou jouw vraagstelling ook (deels) worden ingevuld als je een warmteschema per seizoen (zomer/winter) kon instellen? Als ja, geef dan ajb een ‘stem’ aan de verbeter suggestie die ik vanochtend plaatste. Zie link: https://community.tado.com/nl/discussion/9147/warmteschema-s-per-seizoen-2-volstaat-zomer-winter#latest

  • Ik zou ook wel wat meer inzicht in het lerende vermogen van een Tado willen hebben. ( een reset mogelijkheid)

    Hier ervaar ik hetzelfde, de Tado heeft erg moeite om de vloer aan te sturen ( tijdig te stoppen).

    Op het moment dat de gewenste temperatuur bereikt is blijft de Tado soms wel een uur na verwarmen, wat inhoud dat na een uur de temperatuur te ver doorschiet. In mijn geval zal dit ongeveer maximaal 1,5 graad zijn.