programmeer instelling vloerverwarming

Opties

In de woonkamer / keuken heb ik vloerverwarming en een radiator zitten. Nu heb ik het volgende van tado. draadloze thermostaat die de cv-ketel en de vloerverwarmingsklep (zoneregelaar) moet aan sturen en op de radiator heb ik een tado radiatorknop zitten. Nu is het zo dat als er vraag is bij de Tado radiatorknop of de draadloze thermostaat de slimme thermostaat aanstuurt. dus alleen de klep van de vloerverwarming word open gezet.

Maar als er vraag is bij de radiator moet de cv aan gaan en bij vraag van de draadloze thermostaat moet de cv en de zoneklep via de slimme thermostaat aansturen. Maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Ik kan in de ruimte alleen maar kiezen uit een verwarmings zone.


Wie kan mij helpen


Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dag Jeroen,

    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt omdat de zinsbouw van je tekst niet klopt, of op verschillende manieren te interpreteren is. Kun je hem herformuleren?

    Afgezien daarvan, als je de slimme knop onafhankelijk wilt laten regelen van de thermostaat dan kun je dit bereiken door een extra ruimte aan te maken waarin de slimme knop geplaatst is. Dus je hebt dan Woonkamer en WoonkamerRad o.i.d.

    Groet, Herres

  • jeroen2009
    Opties

    Ik heb in de woonkamer vloer verwarming die wil ik aansturen d.m.v. een slimme thermostaat. maar die moet reageren op de draadloze thermostaat. Maar als de draadloze thermostaat het signaal geeft voor verwarmen dan stuurt hij de slimme thermostaat (voor de klep van de vloerverwarming) aan of de draadloze ontvanger (voor de cv ketel).

    Dus ik wil beide aansturen maar dat krijg ik niet voor elkaar