Handbediening thermostaat geeft fout in slim schema

Ik gebruik de bedrade thermostaat nu een aantal weken, naar tevredenheid. Echter heb ik wel een fout ondekt. Althans, ik ervaar het als een bug.

Zodra ik de thermostaat met de app bedien, is er niets aan de hand. Mijn instelling staat zo dat een met de hand aangepaste temperatuur terugvalt op het slimme schema bij de eerst volgende wisseling. Tenzij je de "schuif" onder de temperatuur wijzigt, dat overschrijft deze instelling. Naar bijvoorbeeld timer of onbeperkt. Ook niet handig in mijn ogen, kan ik wel mee leven. Maar...

Zodra ik de thermostaat fysiek bedien, dan overschrijft hij de instelling helemaal.

Concreet voorbeeld, iedere avond om 23:00 gaat de thermostaat naar 14 graden, volgens mijn slimme schema. Als ik de temperatuur daarvoor verhoog met de app, bijvoorbeeld om 20:00 naar 19 graden, dan werkt het prima. Mits de "schuif" goed staat. Om 23:00 gaat de temperatuur terug naar 14 graden. Als ik ditzelfde doe, maar dan op de thermostaat zelf met de touch knoppen, dan houd hij de temperatuur op 19 graden, ook na 23:00. Dus als ik er niet meer aan denk (het hele idee achter het slimme schema), dan staat de ketel de hele nacht aan. In app staat dan ook een iets andere tekst dan normaal. "Tot 07:30 ☑in de thuismodus". Dat symbool voor "in" is dan geen vinkje maar een vierantje met een x in plaats van een vinkje. 07:30 is dan de tijd van het slimme schema de eerst volgende dag. Maar de 23:00 instelling wordt dus overgeslagen! Als ik de temperatuur handmatig met de app bedien, dan komt er te staan: "Tot het volgende tijdsblok: 23:00."

Heel verhaal, ik hoop zo duidelijk mogelijk. Herkenbaar voor iemand en zo ja, is er een oplossing voor?

Groet,
Martijn

Antwoorden