Tado en Kickspace

Hallo,

In verband met ruimtegebrek krijgen wij in onze nieuwe keuken een Kickspace plintverwarming. De werkt dan met een S101840 afsluiter tbv stadsverwarming.

Nu kan ik nergens iets terugvinden over die afsluiter. Vooral niet of een Tado thermostaat knop hierop al dan niet gaat passen en dat zou ik toch graag willen weten.

Kan iemand me meer over die afsluiter en de compatibiliteit met Tado vertellen?

Dank

Gert

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Toch wel, in dat geval zou het goed kunnen. De woonkamer/keuken maak je 1 ruimte in de app met de slimme thermostaat ingesteld als meettoestel. Dan volgt de Tado knop op de plintradiator de temperatuurmeting van de thermostaat. Je kunt hem dan op iedere plek zetten die je uitkomt. (achter de plint als het moet, maar is misschien lastig voor het vervangen van de batterijen 😉)

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Dag Gert,

    Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Wat heb je nu van Tado, en wat wil je in de toekomst? De klep die je noemt is dat de aansturing van de stadswarmte naar de woning installatie, of is dat een klep die je speciaal voor de Kickstart wilt plaatsen? De handleiding van Remeha geeft geen speciale klep aan, de unit zit permanent open in het cv systeem.

  • Hallo Herres,

    We hebben nu een thermostaat en een aantal slimme knoppen op de radiatoren. 1 van die radiatoren wordt vervangen door de kickspace. Op die kickspace komt een afsluiter tbv stadswarmte. Dus een radiatorknop. De vraag is of op die knop dan de slimme radiatorknop kan.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Je hebt het dus over een thermostatische afsluiter met een Tadoknop? Ja ik denk dat dat in principe wel kan.

    Maar de vraag komt dan op waar wil je die plaatsen en hoe wil je hem configureren? Om de ruimtetemperatuur te kunnen meten moet ie op een normale hoogte zitten, niet onder de plint dus. Of je moet hem aan laten sturen met een losse temperatuursensor. Of is de keuken met de woonkamer waar de slimme thermostaat hangt samen één ruimte?

  • Dankjewel. De keuken en huiskamer zijn 1 ruimte in de app. Maar we kunnen dus beter geen knop van Tado daar opzetten.
  • Okay Top. Dankjewel
  • Okay Top. Dankjewel
  • @swdriver las zojuist je post over de kickspace en de tado.

    Ben erg benieuwd naar je uiteindelijke oplossing. Ik zit met een redelijk vergelijkbare situatie: kickspace zonder radiatorknop, rest van het huis alle radiatoren wel met een tado. Wat mij opvalt is dat de kickspace nu aanslaat zodra er ergens in huis een warmte vraag is, dat is mij niet wenselijk. ik ben benieuwd of je uiteindelijk jouw kickspace met een tado hebt aangesloten en of dat een beetje werkt...?

  • @swdriver kun je mij laten weten hoe je jouw Tado op de kickspace hebt aangesloten?

    Ik overweeg dezelfde oplossing te kiezen.

  • Ik heb hier het zelfde probleem, wij hebben ook een kickspace zonder radiator kraan (rechtstreeks op de leiding aangesloten) .

    Aan de andere kant van de kamer zit een tado verwarmings termostaat knop en id bij warmte aanvraag alleen op de 1ste verdieping gaat ook de kickspace aan wat logisch is.

    Ik zou een verloop stuk tussen kunnen zetten met een thermostaatknop ertussen maar hij meet dan niet de juiste temperatuur omdat deze achter de plint zit

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    @jveek
    Als de hele ruimte dezelfde temperatuur mag hebben dan is het geen probleem als ie achter de plint zit. Je kunt namelijk in de app aangeven welk Tado apparaat de temperatuur opnemer voor die ruimte is. De rest van de Tados in die ruimte volgen dan.
  • ok, ik heb nu nl de radiator knop van de woonkamer toegevoegd aan de slimme thermostaat.

    Ik neem aan als ik dit ook bij de plintverwarmer doet dat tado alleen de temperatuur meet van de slimme meter.

    probleem waar ik ook tegen aanloop is als ik mijn airco aan zet dat de warme lucht richting de slimme meter gaat waardoor de te bereiken temperatuur eerder is bereikt als de radiator knop bij de verwarming die bij de tuinraam zit.

    is zoiets ook aan te passen dat hij niet naar de slimme meter kijkt maar naar de radiator knop zodat de kachel niet te vroeg afslaat of heeft dan de slimme meter geen nut meer.

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Probeer het maar uit of dat in uw geval beter werkt. Het is heel simpel aan te passen in de app.