Lage batterijspanning na plaatsing Eneloop

Opties
Gisteren heb ik de batterijen van van een radiatorknop vervangen door de geadviseerde Eneloop accu’s. De knop werkt, maar in de app blijf ik de melding “lage batterijspanning” houden. Weet iemand hier een oplossing voor?

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Het is opgelost. Door de app helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten is de melding verdwenen.

Antwoorden

  • Erik_NVM
    Opties

    Helaas heb ik nog steeds dezelfde problemen; batterijspanning te laag met de voorgeschreven Eneloop batterijen 2000 mAh 1,2 V). Ook net nieuw opgeladen geven deze melding maar steeds op dezelfde radiatorknop(pen). Dus het lijkt gelinkt te zijn aan de knop (ja is Versie 02).

    Oorzaak (en hopelijk oplossing) inmiddels bekend?

  • JanSch
    Opties

    Bij mij ook exact hetzelfde probleem. Overgeschakeld naar Eneloop batterijnen 2000 mAh , en krijg nu in de app steeds melding van lage batterijspanning, terwijl ze volledig opgeladen zijn.

    Is hier een oplossing voor?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Oplaadbare batterijen kunnen alleen gebruikt worden in de latere versie van de knoppen. De oudste knoppen kunnen dit dus niet.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik merk dat de Eneloops vooral in koude kamers meldingen geven. Als de ruimte warmer is dan niet meer. Mogelijk daalt de spanning iets bij koude?
  • dirinck
    Opties

    Ik heb de latere versie van de knoppen.

    Als ik de melding “lage batterijspanning” blijf krijgen na het vervangen van de batterijen dan trek ik de voeding van de internetbridge even kort uit. Na het opstarten van de bridge is de melding weg. Gelukkig komt het probleem maar zelden voor bij mij…