Wat is het effect op de kamers met een zoneregelaar OFF

Opties

Wat is het effect als een zoneregelaar of OFF staat op de kamers die er mee verbonden zijn?

Ik zou verwachten dat de slimme thermostaten dan ook automatisch op OFF komen.

In praktijk werkt dit precies niet zo.

mvg, Luc

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Als je geen zoneregelaar hebt in een kamer dan worden de thermostaatknoppen in die kamer wel open/dicht gestuurd aan de hand van de temperatuur in die kamer en het schema, maar de ketel wordt niet gestart als het in die kamer te koud is.

    Dit is dus vergelijkbaar met de situatie met normale thermostaatknoppen, maar dan met de toevoeging van het tijdschema. De kamer wordt alleen verwarmd als het in een andere kamer die wel een zoneregelaar heeft (meestal de woonkamer) te koud is en die dus de ketel start.

Antwoorden

  • Luc_Martens
    Opties

    dank je wel voor je antwoord.

  • de_bigMaq
    Opties
    Ik zit met dit probleem. De slimme bedrade thermostaat die stuurt plots mijn ketel niet meer aan waardoor de radiatoren hun warmtevraag niet krijgen . Hoe controleer ik of de thermostaat defect is en kan een tado knop zoneregelaar worden?
    Ik dacht dus eerst dat mijn CV stuk was en had al bijna een monteur laten komen die geld zou kosten. Een bevriende kennis liep het met mij na en een warmtevraag creëren door de thermostaat kabels + en min te verbinden bracht mijn ketel en radiatoren weer tot leven.

    Echter hoe controleer ik of mijn tado bedrade thermostaat defect is? Het systeem kan nu niet normaal werken zonder zoneregelaar toch?