Hogere temperatuur dan 25 graden op kamerthermostaat

Opties
Deze beperking van 25 graden lijkt erg willekeurig, en zit ook meteen een hack in de weg om met vloerverwarming te kunnen koelen:

De inlet temperatuur van de vloerverwarming wordt door een handmatige thermostaatknop geregeld. Ik zou dus de ingaande watertemperatuur kunnen beperken tot 20 graden. Maar Tado stuurt de servo's aan op de verdeler, en zodra Tado het in de woonkamer warm genoeg vindt, gooit 'ie de kleppen dicht.

Ik zou in de zomer de gewenste temperatuur op bijvoorbeeld 50 graden willen kunnen zetten om de kleppen van de vloerverwarming geforceerd te openen, en koud water door de leidingen te laten gaan.

Alternatief is een maintenance optie waarbij je de NC/NO relays direct kunt aanspreken.
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je buiten het systeem om wilt rommelen met de klep dan zou ik er een extra bedienmogelijkheid bij doen, een relais wat vanuit je home automation kan worden aangestuurd om de klep alsnog te openen.

    Als je een klep hebt die alleen een NO contact nodig heeft om te openen kun je daar gerust een ander NO contact aan parallel zetten wat je op een andere manier aanstuurt.