Slim schema leidend

Opties

Hoi,


Graag zou ik de functie in de app zien dat je kan selecteren of het slim schema leidend is of niet.

Zoals het nu is, als je dus handmatig, ofwel via de app, thermostaat of radiatorknop, de temperatuur verandert, het slim schema niet meer wordt gevolgd en je dus handmatig via de app moet selecteren dat het slimme schema gevolgd moet worden. Ik zou dus graag willen zien dat als er dus bijvoorbeeld aan de knop wordt gedraaid, je dat niet meer handmatig hoeft uit te zetten. Maar de thermostaat gewoon het slimme schema blijft volgen. Alvast bedankt!

3
3 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat kan al lang, dit is afhankelijk van hoe je het instelt bij de instellingen van de kamers.

  • Jerwil
    Opties
    Als je schema handmatig aanpast via de APP, dan heb je NIET de optie om slim schema leidend te laten zijn. Je kunt alleen een tijdsduur ingeven. Dat is heel jammer. Ik hoop dat de optie die je heb op de thermostaat zoals je die inregelt bij de kamers, ook gaat werken vanaf de app
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Jawel hoor je kunt bij de instellingen van de kamer aangeven of wijzigingen moeten gelden voor een bepaalde tijd, of tot het slimme schema anders bepaalt. Dit is dezelfde instelling als voor handmatige bediening op het apparaat.

    En dan nog kun je bij iedere wijziging aangeven dat het voor die wijziging anders moet.

  • Jerwil
    Opties
    Maar via de app op je mobiele telefoon zowel apple als samsung heb je die keuze NIET. Default geldt de wijziging daar voor bepaalde tijd, tenzij je overruled. Het kan dus niet omgekeerd: als ik handmatig aanpas dan default tot aan volgende tijdsblok of na overrulen voor bepaalde tijd
  • Jerwil
    Opties
    aanvullend: in de settings van de kamers staat de voorkeur op “schema volgen”. Dat staat dus goed. Aanpassing / tijdelijk afwijken van schema via je mobiele telefoon gaat dus ook wel terug naar slim schema. Probleem is dat dit gebeurt na een bepaalde (zelf te kiezen tijd). Dit zou ik graag omgekeerd zien. Thermostaat gaat op schema terug tenzij je handmatig een bepaalde tijd op geeft.
  • Jerwil
    Opties
    Apple en Samsung werken verschillend.

    Samsung: als je via mobiel afwijkt van slim schema kun je laten terugkeren op volgende blok in schema of handmatig tijdsduur opgeven. Samsung onthoud je voorkeur. Bij een volgende keer pakt hij automatisch je laatste keuze.

    Apple: als je via mobiel afwijkt van slim schema kun je laten terugkeren op volgende blok in schema of handmatig tijdsduur opgeven. Apple onthoud je voorkeur niet. Default doet hij tijdsduur.

    Bij beide moet je de keuze maken door bolletje op tijdsblak te verplaatsen. Zet je bolletje op start volgende tijdsblok, dan keert thermostaat op volgende tijdsblok terug.

    Hopelijk kan Tado het onthouden van de voorkeur zoals bij Samsung ook toepassen bij Apple
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok het werkte dus zoals ik al zei alleen had je nog niet gezien hoe je de instelling moet doen.

  • Jerwil
    Opties
    Op Samsung mobiel onthoudt de app dat je gekozen hebt voor terug naar het schema op volgende blok in het schema.
    Op de Apple onthoud de app dat niet en is ook volgende keer weer een handeling nodig om te kiezen voor terug naar schema bij volgende blok.
    Het zou heel prettig zijn als je laatste keuze handmatig tijdstip of volgende blok uit schema onthouden wordt. Dank voor meedenken zover.
  • CoonHouse
    CoonHouse
    december 2021 aangepast
    Opties
    Bij mij staan alle kamers op "tot de volgende automatische verandering" Wij zetten de verwarming bijna altijd aan met de Google assistant, maar de verwarming gaat nooit uit op de tijd die is ingesteld in de schema's.
  • Franita
    Opties
    Hier heb ik geen last van. Kijk op: https://community.tado.com/nl/discussion/8677/het-maken-van-vroege-start-en-verwarmen-voor-aankomst-2e-discussie#latest