Elektrische vloerverwarming aansturen

Ik ben momenteel bezig elektrische vloerverwarming in mijn badkamer aan te leggen. Het gaat hier om 1,5 vierkante meter (1.0A). Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via Tado ook deze aan kan sturen? Ik heb al een bedrade thermostaat. Ik heb vanmiddag vernomen via een Tado medewerker dat er een workaround is om dit mogelijk te maken. Idealiter wil ik het volgende: ik heb in de badkamer een handdoekdroger, radiator om de ruimte te verwarmen en dus elektrische vloerverwarming. Ik zou deze binnen de Tado app willen groeperen als 1 kamer en wanneer de radiatoren aanspringen dat automatisch ook de vloerverwarming aan gaat. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Je hebt een extra Tado thermostaat nodig voor de badkamer, je bent er niet door je huidige te verplaatsen naar de badkamer. De aansluitingen op de no en de com, en deze thermostaat configureren als aan-uit.

    Maar wat betreft het aansluiten van de elektrische vloerverwarming zullen er eisen zijn in verband met de veiligheid. Misschien moet de aansluiting via een relais lopen, of een andere specifieke manier van aansluiten. Belangrijk om dit eerst goed uit te zoeken via de leverancier van de vloerverwarming.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Een bedrade Tado thermostaat kan 230volt meer dan 1 amp schakelen. Dus ik denk aan een bedrade thermostaat extra in de badkamer en een Tado knop op de handdoekradiator. De thermostaat instellen als tempertuuropnemer voor de ruimte.

    Wat was de workaround waar je het over had?

  • Zo dacht ik het ook inderdaad. Momenteel is de Tado thermostaat direct verbonden aan de CV en zitten de draadjes aangesloten op de twee uiterst rechter aansluitingen van de Tado thermostaat (op de - en +). Wanneer ik de Tado thermostaat dus aan de vloerverwarming thermostaat aansluit, hoe moet dan de bedrading zitten? 🤔. Ik ben nog niet achter de workaround. Alvast bedankt voor het meedenken!
  • @Ricksam90 Hie is het afgelopen?