Tot beëindigd door gebruiker, dus ook niet overrulen door geofencing

Opties

Sinds enige tijd werkt de handmatige bediening niet meer naar behoren. Als ik handmatige bediening instel met de instelling "tot beëindigd door gebruiker", dan gaat alles weer naar het schema als geofencing registreert dat ik weer in thuismodus zit. Ik wil dat graag zelf kunnen bepalen. Ook de nieuwe knoppen waarmee je alles uitschakelt reageren op die manier.

Graag een echte handmatige bediening invoeren, die dus niet overruled wordt door geofencing

3
3 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er waren laatst regelmatig topics van mensen die over het omgekeerde klaagden (dat een handmatig aangezette verwarming niet uit ging door geofencing) dus wellicht hebben ze dit nu aangepast?

  • Marselaar
    Marselaar ✭✭✭
    Opties

    Voorheen was dat het verschil tussen "beëindigd door gebruiker" en "tot de eerstvolgende verandering".


    Ik word echt niet goed van al die "veranderingen" die zo maar worden doorgevoerd. Als de meerderheid iets vindt, slopen ze het één er uit en komt het ander er in . :-(

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dat is niet wat ik bedoel. De prioriteit met schema's, geofencing en handmatige instellingen is (of was in ieder geval):

    1. handmatige instellingen
    2. geofencing
    3. schema's

    Dus als je door geofencing aangeeft dat je niet thuis bent dan stopt wel de verwarming volgens schema's, maar niet die door handmatige instellingen. Dus als je handmatig de verwarming hoger zet dan volgens het schema, en je gaat vervolgens weg, dan blijft die aan.

    Sommige mensen verwachten dat het vertrekken ook die handmatige aanpassingen stop zet. Maar anderen vinden weer dat als er nog iemand thuis is die niet bekend is in het systeem, deze handmatig de verwarming moet kunnen aanpassen (zo niet dan zit die in de kou).

    De oplossing zou natuurlijk zijn om dit gedrag configureerbaar te maken zodat iedereen het naar de zin kan hebben, maar dat vindt men kennelijk te veel gedoe.