Temperatuur handmatig wijzigen in de App met 0,1 graad

Opties
2»

Antwoorden

  • micky_nl
    Opties
    0,5 gr is voor mij meer dan genoeg.

    Een kamer blijft echt geen 20,1 gr ook al is dit zo ingesteld. Wanneer je even de deur open doet, naar de keuken loopt, koelkast opent etc. Zakt de temp weer een beetje. Dus die x,1 gr is onmogelijk.
    Anderzijds produceert een tv, water koker etc weer warmte. Dus ook dan geen x,1 gr.
  • TP1
    Opties
    Net de tado geïnstalleerd en ik vind het echt een gemis om hem niet per 0.1gr te kunnen instellen. Ook de optie om reactie snelheid voor vloerverwarming aan te passen kan ik nergens terug vinden.
  • OnCa
    Opties

    Ik heb vorige week de Tado aangeschaft juist vanwege vele positieve tests. Ik ben sowieso een groot voorstander om de temperatuur met 0,1 graad te kunnen aanpassen. In de app gaat dat prima maar op het apparaat zelf gaat dat bij mij per 1,0 graad. Deze stap is echt veel te groot, zeker omdat ik per regelmaat het apparaat gebruik om de temperatuur aan te passen. Dus Tado graag het apparaat (ook) aanpassen met stappen van 0,1 graad .

    In deze discussie lees ik bij niemand dat het apparaat met stappen van één graad verloopt. Ben ik hier de enige ?

  • OnCa
    Opties

    Zie met grote verbazing dat ik nu in de app met stappen van 0,5 graad de Tado aan kan passen. Spookt het bij Tado ? Op het apparaat zelf nog steeds per 1,0 graad …..

    Tado, werk aan de winkel, alles naar 0,1 aanpassen

  • Optie voor aanpassing met 0,1 graad graag terug. Stop met nadenken voor klanten. Dat kunnen ze zelf wel. We kopen het vanwege vanwege mogelijkheden. Dan moet je die niet uitzetten.
  • PeterY
    PeterY
    oktober 2021 aangepast
    Opties
    Idem aub terug naar 0.1 graden!!!
    Ik heb vloerverwarming, en omdat dat veel langzamer verwarmt en trager reageert, gaat de ketel voor 0.5 graden vol aan, met als gevolg dat ik eigenlijk handmatig geen kleine aanpassingen meer kan/wil doen. Kost me kapitalen aan gas en geen comfort!!!!!!!
  • Snel 0.1 gr terug in de app daar heb ik hem voor gekocht.
  • Jeff_de_R
    Opties

    Reden dat ik de Tado heb aangeschaft is omdat deze instelbaar is/was per 0,1 graad. Ik wil zelf kunnen bepalen hoeveel graden het in mijn huis is en dit wil ik per 0,1 graad kunnen inregelen! Graag deze functie weer terug zetten!!

  • Flipje
    Opties
    Ook hier de nadrukkelijke wens om weer terug te gaan naar 0.1 graad.
  • FORZA
    Opties

    Heel frustrerend dat ik er achter kom, nu ik voor het eerste de verwarming aanzet dat dit nog maar per 0,5 graden instelbaar is. Ik zet hem altijd op 20.8 en moet nu dus naar 21.0 terwijl ik dat niet nodig heb/vind. Gevolg: meer verbruik. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Alleen omdat een paar mensen roepen dat ze het fijn vinden om per halve graad in de te stellen kan meteen niemand meer per 0,1 instellen. Bouw dan een optie waar je zoiets kunt instellen. Dit vind ik echt waardeloos. Hopelijk snel de mogelijkheid terug om per 0,1 in te stellen.

  • Ik zet de verwarming nu pas aan en zie tot mijn verbazing en irritatie per 0,5 omhoog/omlaag in de app. Waardeloos. Zou voor mij reden zijn geweest deze thermostaat niet aan te schaffen.

    Stel voor een keuze in de instellingen op te nemen waarmee men kan kiezen tussen 0,1 of 0,5 graad. Dan bedien je iedereen. Dat veel gebruikers iets aangeven wil niet zeggen dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.

  • KoosB
    Opties

    Het is belachelijk. Je koopt voor bijna 1000 euro Tado apparatuur, binnen een half jaar doet het niet meer waarvoor je het gekocht hebt. Schandalig. Zo'n spijt dat ik geen Honeywell gekocht heb.

  • Niels2
    Opties
    Hier ook. Graag zsm weer per 0,1 graad. Sinds tijden de verwarming weer nodig heb je dit. Waardeloos. Welke klanten hebben ze gevraagd dan die dit wilde?
  • JH76
    Opties
    Bijzonder dit. Omdat de meerderheid van de gebruikers niet optimaal gebruik maakte van de mogelijkheden van Tado, kan ik als bewuste (instellen 0,1 graden) koper van Tado niet meer optimaal gebruik maken van de thermostaat en aop. Graag per direct weer terug naar 0,1 graden in app en minimaal 0,5 op de thermostaat.
  • Kiber
    Opties
    Graag weer terug naar 0.1!
  • DJ83
    Opties
    Ook ik wil heel graag terug naar instellen per 0.1 graad. En als we toch bezig zijn, graag instellen per 0.5 graad op de thermostaat.
  • Tvdkl
    Opties
    En hier nog een groot voorstander van die 0,1 graad terug. Mijn vloerverwarming zorgt sowieso al voor een overschot dus als daar dan ook nog eens een halve graad bij opgeteld gaat worden….
    Niet echt handig zo, nu moet ik zelf in de gaten houden of de temperatuur al aan het oplopen is.
    Dus graag 0,1 graad terug!
  • Tvdkl
    Opties
    En als we dan toch bezig zijn, graag de optie om zelf te kunnen programmeren :-) nu is het overschot minstens 0,3 graden en vaak nog meer .
    Ik had graag wat meer zelflerend gedrag van de thermostaat gezien en de helpdesk weet er geen raad mee.
  • morris
    Opties

    Het is toch gek dat omdat een UXer die rare schuif app interface niet voor elkaar krijgt ze dan de achterliggende functionaliteit maar aanpassen.

    Maak dan gewoon het interval waarbinnen je in stapjes van 0.1 springt veel kleiner, en dus de afstand die je moet schuiven met je duim veel groter. Dan is het echte probleem opgelost, in plaats van functionaliteit slopen omdat jullie programmeurs/interface designers niets van telefoon UX snappen :)

    /rant mode :)

    Ik snap uiteraard dat er soms dingen moeten wijken omdat je niet voor iedereen maatwerk kunt maken.

    Maar toch: Ik zou ook graag de handmatige instelling per 0.1 graad terugzien.

    Ik gebruikte dat zeer regelmatig. En met een vloerverwarming is die 0.1 graad ook zinvol. Ja, in het schedule kan het nog steeds. Maar continu de schedule aanpassen resulteerde in het volledig kapot gaan van de pre-heat en daardoor soms 1.5 graden overshoot! Dat was zeker onwenselijk.

  • 0011
    Opties
    Snel naar 0.1 graad lijkt nergens op.
  • We zijn een half jaar verder en nog steeds niet opgelost. :(
    Voeg gewoon een interval optie toe met keuze tussen 0,5 en 0,1.
  • Andreplusplus
    Opties

    Instelbaar maken @tado_mod! Zodat we kunnen kiezen voor 0,1 of 0,5 op apparaten en in de app.