Tado

Opties

Goedemorgen, ik kocht in februari de draadloze Tado thermostaat. Enkele weken geleden kocht ik daarbij nog 5 slimme radiatorkranen. Nu heb ik deze geïnstalleerd maar krijg ze niet naar behoren afgesteld. De kranen geven bvb 25 graden aan terwijl ik maar 21 graden vraag. Ook spring mijn thermostaat bvb regelmatig aan terwijl de gevraagde temperatuur al is behaald. Als ik in het tabblad "Care en protect" kijk, zie ik dat de ketel regelmatig draait al vraag ik geen warmte. Het is precies of mijn systeem niet goed is afgesteld op elkaar. Bij Tado zelf krijg ik niet veel hulp, je kan er helaas ook niet naar bellen. Kan hier iemand mij helpen? Mijn ketel is een Viesmann Vitodens 222-F FR2B. Alvast bedankt.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De ketel zal er vast niet veel mee te maken hebben... je moet het systeem juist configureren, afhankelijk van wat je wilt en wat er lokaal mogelijk is. Bijvoorbeeld als je wel 5 kranen gekocht hebt maar er zijn ook nog zat plekken waar een normale open/dicht kraan zit (geen oude thermostaatkraan) dan zal het nooit echt goed werken.

    Veel mensen maken de fout "in de huiskamer zit al de thermostaat dus daar hoef ik niet perse die Tado kranen te hebben" en dat maakt het systeem onstabiel en onvoorspelbaar. Dat is juist de plek waar je als eerste kranen moet monteren!

  • Dirk1107
    Opties

    Beste, al mijn andere kranen staan dichtgedraaid met de hand. Mijn thermostaat staat in de kamer waar er ook nog 2 radiator knoppen staan. Zie foto in bijlage, geen enkele kraan vraagt warmte en toch verwarmt de ketel momenteel