Airco and thermostat working together

Opties
More homes are getting an Airco (Air to air heatpump) next to their traditional heating. Please develop logic for both systems to work together.

This can be done in multiple fases:

1) Disable Airco when heating is started and vice versa.
2) unify temperature control, using Airco is temperature needs to go down, and heating if to go up.
3) start using heating (heatpump) from Airco to quickly heat up room, while waiting for traditional heating.
4) Use the most cost efficient heating or cooling depending on situation. (This one will be hard)
16
16 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Tomm_1993
    Opties
    Hier moet zeer snel een oplossing voor komen! Vandaag airco lekker lang aan gehad om een plaknacht te voorkomen. Eerste kwartier netjes dus open raamdetectie gehad, en daarna heeft de verwarming gewoon staan loeien omdat ik daar even niet aan had gedacht!!!! Lekker bezuinigd zo!
  • Tomm_1993
    Tomm_1993
    juni 2019 aangepast
    Opties
    :'( Ik lees nu dat er echt net een nieuwe airco controller V3+ uit is, meteen maar aangeschaft en hopen dat ik mijn net aangeschafte ‘oude’ nog kan terugbrengen naar de winkel. En maar hopen dat mijn probleem met me verwarming ook is opgelost met de komst van deze V3+
  • timhuissen
    Opties

    Ik ben zeer benieuwd of dit inmiddels al opgepakt is? Kunnen jullie dat bevestigen of ontkrachten? Wil op korte termijn 2 Airco controllers aanschaffen maar enkel als ze samenwerken met de thermostats.

  • Ed2000
    Opties
    Punt 3 en 4 zou heel mooi zijn als de buiten temperatuur wordt mee genomen en instelbaar is.

    Ik verwarm zo veel mogelijk met de airco en zou efficiënt tot het vriespunt hiermee kunnen verwarmen. Helaas maakt mijn buitenunit onder de 4 of 5 graden buiten teveel herrie en omdat ik geen klachten van de buren wil hebben schakel ik dan over naar de CV verwarming.

    Zou dus leuk zijn als dit automatisch via Tado kan geregeld kan worden met beide thermostaten.
  • I think for climate and cost control item number 4 would be a gamechanger for everyone who has airco's and traditional heating in 1 room. The logic to do that efficient is not so complicated (depends on a few parameters: temperature outside, energy efficienty traditional heating, energy efficiency aircos (scop) and prices of gas and electric).

    But what's really needed is that tado can automatically can switch between heating sources, and can prioritize and combine them if it is too cold outside for using the airco alone.

    If we had for a starter a feature in the tado app to use airco for heating until a certain temperature outside I would immediately buy in!