Wat heb ik verder nu nog nodig.

Opties
Onze 18 jaar oude Nefit ketel is aan vervanging toe. We gaan waarschijnlijk voor de ATAG I36ECZ. De huidige situatie is als volgt: bedrade Nefit (huis)kamerthermostaat en vloerverwarming op de gehele begane grond (keuken,hal en huiskamer een grote zone). Verder in gebruik 5 Tado radiatorthermostaten op de verdiepeningen. Ik begrijp het als volgt: de vloerverwarming moet uitgerust worden met een zoneklep (en er moet ook een bypassleiding komen). Maar nu wordt het al moeilijker. De huidige thermostaat hangt in de huiskamer en de vloerverwarmingsunit zit weggewerkt in een lage keukenkast. Bedrade aansluiting van thermostaat naar de regelunit is niet mogelijk. Wat moet er gebeuren en wat moet ik precies aanschaffen om dit toch werkend te krijgen. Moet de thermostaat misschien verhuizen naar de keuken? Ik verwacht in dat geval geen groot probleem omdat de keuken in open verbiding is met de huiskamer. Wifithermostaten vermeld dat ik bij vloerverwarming beter Honeywell kan aanschaffen maar dat lijkt me oude informatie, toch? Ook lees ik over compatibiltyproblemen met het ATAG protocol door bescherming van de Atag naam. Als het mogelijk is krijg ik dan wel een storingsloos geheel?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Hi fcpiek,

    je kunt voor vloerverwarming de schema’s 2 of 3 van Tado aanhouden. Ook kun je de vloerverwarming evt regelen met een Tado radiatorknop. Kijk even goed op dit forum, er is veel over geschreven.

    over Atag weet ik niets, misschien kun je daar een apart item van maken? En anders een ketel aanschaffen die het wel goed doet met Tado. Bijvoorbeeld Intergas ketels kunnen heel goed overweg met vloerverwarming dmv een eigen ingebouwde klepsturen. Staan ook recent een paar items over op het forum.

    succes

  • meedel
    Opties
    https://community.tado.com/nl/profile/FCPiek Mag ik weten wat jouw ervaring is met de ATAG cv ketel type I36ECZ

    in combinatie met de tado apparatuur?

  • Andreplusplus
    Opties
    ATAG en tado is geen gelukkig huwelijk. Tado kan die ketels niet goed aansturen gezien de vele berichten hier. Er zijn Opentherm varianten van Atag, waarvan dit er een is.
    Ik heb zelf geen Atag.