Airco en google

Opties

Een goedendag aan allen.

Ik ben in het bezit van de volgende combinatie, een tado slimme thermostaat v3 plus en een Mitsubishi heavy industries airconditioning (MHI). En deze combinatie zou ook moeten werken met Google home. Maar dat is maar gedeeltelijk waar, namelijk de temperatuur kan ik instellen en ook warm en koud maar daarna houdt het op. En dat is nogal vervelend omdat er nog meer instellingen zijn zoals daar zijn: ventilatorsnelheid en de swing deze zijn respectievelijk gefixeerd op stand twee en handbediening. En daar kan ik niets mee aanvangen om dit te veranderen maar ik weet dat deze twee onderdelen ook op automatisch gezet kunnen worden. Dus vraag ik mij af waarom tado dit niet standaard ingesteld heeft. Of er moet toch een mogelijkheid zijn om deze instellingen te maken via Google home want als ik nu mijn temperaturen verander dan gaan de twee genoemde instellingen ook mee en dat is eigenlijk ongewenst.. En ik weet uit ervaring dat de meeste mensen de automatische instellingen prefereren. En op deze manier zou het via Google toch werkzaam zijn ondanks de vele tekortkomingen. Dus hoop ik dat iemand hier een antwoord opheeft.

2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • HansBrouwer
    Opties
    De wifi aansturing van deze airco werkt zeer beperkt. Ik heb de tado° Slimme Aircobediening V3+ nu gemonteerd en werkt prima. Ook met Google Assistent. Alleen heb ik ook een Daikin wp thermostaat hangen en gekoppeld aan Google. Maar als ik zeg Hey Google airco aan dan zet hij bijde apparaten aan dus zowel de Mitsubishi airco als de Daikin wp. Ze reageren beide op het zelfde commando terwijl ze anders heten.