Bypass warm, maar cv verwarmt helemaal niet

Opties

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan de gang met TADO. Heb een bypass geplaatst, zodat de geluiden bij het verwarmen verdwijnen en dat werkt. Nu kom ik er alleen achter dat op bijvoorbeeld warme dagen (CV verwarmt niet) de bypass warm of soms heet is. Iemand een idee hoe dit kan en wat er aan te doen is?

Antwoorden

  • CoonHouse
    Opties
    Bij mij het zelfde verhaal.
    Het viel me al wel langer op dat het systeem soms zo maar begon te draaien maar meestal duurde dat niet langer dan een minuut, en dacht ik dat het een soort spoel functie was, maar gisteren draaide hij wat langer en toen ik aan de leiding voelde was deze heet.
    Niet erg energie besparend, en ook niet aangenaam als het überhaupt al zo warm is.
    Ter informatie: ik heb een draadloze verbinding naar de thermostaat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is normaal dat de pomp zo nu en dan een minuutje draait, dat wordt niet bepaald door Tado maar door de firmware van de ketel zelf. Zelfs als er helemaal geen thermostaat aangesloten is doet ie dat.

    Als de ketel heet stookt terwijl er nergens warmte gevraagd wordt dan is het systeem wellicht verkeerd geconfigureerd. Bijvoorbeeld er zitten kranen in dezelfde ruimte als de thermostaat, maar deze groep (thermostaat en kranen) is in Tado niet als 1 ruimte geconfigureerd (met de thermostaat als zoneregelaar bij de knoppen).

    Dan kan het zijn dat de knoppen vinden dat het warm genoeg is en de thermostaat niet. En dan gaat ie dus stoken met de knoppen dicht.

  • CoonHouse
    Opties
    @Rob2 Ik heb geen nieuwe CV aangeschaft, dus het lijkt me sterk dat hij nu ineens die functionaliteit gaat toepassen. En is dat niet slecht voor het systeem als alle radiatoren dichtgedraaid zijn?
    Ook mijn Tado installatie heb ik al langer, maar dit is de eerste zomer waarin dit gebeurt. Het enige verschil met voorgaande zomers is dat de thermostaat nu draadloos verbonden is via een draadloze ontvanger bij de CV, waar deze voorheen bedraad verbonden was. Alle ruimtes staan uit (in de vorst beveiliging stand) en zonder schema's. Terwijl de ruimtes met dit weer nauwelijks onder de 20 graden komt.
  • JG33
    Opties

    Bedankt voor jullie info. Ik heb trouwens een draad-verbinding met de CV (ook geen nieuwe). Ook niet elke kamer voorzien van een Tado-knop omdat de verwarming bijna altijd uit staat. Mijn installateur gaf ook aan dat de cv af en toe moet pompen. Maar waarom dit alleen voelbaar is bij de bypass en de leiding daar naar toe vind ik vreemd.