Bevestiging slimme radiator thermostaat

Opties

Ik heb 4 slimme radiator thermostaten/knoppen, maar na verloop van tijd "glijden" die plastic bevestiging/verloop stukken een beetje van de thermostaatkraan af waardoor de radiator ongewild warm wordt. Ik heb ze er al verschillende keren opnieuw gemonteerd, extra vast gedraaid (doch voorzichtig, want het is plastic), enzovoort. Hebben meer mensen deze (slechte) ervaring? En enig idee wat er tegen gedaan kan worden?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik zou het eens proberen met Loctite. Dat blijft goed op warme oppervlakken. Weet niet hoe het met kunststof gaat.
  • jubke
    Opties
    Lijmen lijkt me niet goed je moet ook eens je batterij vervangen
  • de_bigMaq
    Opties

    @JochemV gewoon stevig aanschroeven. Zorg dat de adapter goed op zijn plek naar achteren is. Daar had 8k in het begin ook last van en ging ik te voorzichtig mee om. Ik heb Danfoss kranen. Jubke maakt verder ook een terecht punt. Als ik aan het tunen gaa voor de waterzijdige inregeling moet mijn adapter eraf kunnen en er weer op .

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    @jubke , voor het vervangen van de batterijen hoef je de basis van de knop niet los te nemen. Dus lijm of Loctite is daarvoor geen belemmering.