Vloerverwarming

Ik heb op dit moment een Honeywell Lyric t6r draadloze thermostaat. Ik denk er over om over te stappen op Tado. We hebben beneden alleen vloerverwarming, 1 zone en geen radiatoren. De thermostaatknop van de vloerverwarmingverdeler staat op 40 graden. CV geeft maximaal 50 graden.

Het heeft mij veel tijd gekost om de Honeywell goed te laten werken met mijn vloerverwarming. Inmiddels ben ik er achter dat aan/uit beter werkt i.c.m. vloerverwarming dan OpenTherm. Er valt bij vloerverwarming weinig te moduleren en de ketel doet dat voor een deel zelf al.

Ik wil de Tado dan ook via aan/uit aansluiten. Je ziet dat veel Smart thermostaten veel schakelen voor een korte periode. Dat is ook logisch want bij radiatoren is dat de beste manier. Bij vloerverwarming is minder schakelen voor een langere periode juist beter. Bij de Honeywell kan ik het aantal schakelmomenten per uur en de minimale tijdsduur per schakelmoment instellen.

Kan dit bij de Tado ook?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee op dit nivo kun je op een Tado zelf niks instellen. Het zou kunnen dat de servicedesk dat wel kan, dus moet je die daar maar eens over bellen.

  • Ik heb de toevoer van de vloerverwarming gereguleerd met een Tado thermostaatknop alsware de voerverwarming een radiator en deze gekoppeld aan een Tado thermostaat die deze reguleert Toeval wil dat mijn nieuwe waterpomp automatisch regeert op de thermostaatknoop als deze de toevoer vermindert door langzamer te gaan draaien. Werkt perfect

  • Ik hoop niet dat je de kraan op de verdeler hebt vervangen, maar een extra knop in de toevoerleiding hebt opgenomen?

  • runforrestrun
    december 2022 aangepast

    @Rebellion

    Als je de verdeler hebt vervangen dan loopt je vloerverwarming een groot risico om kapot te raken. De kans bestaat dat je te hoge watertemperatuur in je vloer krijgt met alle gevolgen van dien…

  • Bulldozer
    Bulldozer
    december 2022 aangepast
    Staan alle recente tips and trucks met ergens in een topic?