CV gaat heel vaak aan

Opties

Sinds kort een Tado slimme thermostaat met 2 slimme thermostaat knoppen.

Bedraad aangesloten aan Vaillant VHR 24-28c cv ketel.

De thermostaat functioneert goed met de tado app, echter doet het probleem zich voor dat de cv-ketel heel vaak per uur wisselt tussen warm water en cv, zonder dat er warmtevraag is. De driewegklep wisselt naar cv en schakelt dan direct weer terug naar de warmwater stand. Dit gebeurt ongeveer 6x per uur en vooral 's nachts is dit vrij irritant. Ik heb geprobeerd hoe dit in de instellingen van de thermostaat aan te passen is, maar hier kom ik niet mee verder.

De thermostaat is aangesloten op de OpenTherm aansluitingen van de cv-ketel (A en B).

De draden naar de thermostaat zitten op de + en -, volgens de instructies van de gebruiksaanwijzing. De instellingen in de tado thermostaat zijn: D01, HC01, HW aan, EK uit.

Op de ketel zelf staat geen 'comfort' modus of iets dergelijks ingeschakeld, dus er wordt geen warm water warm gehouden voor gebruik. Op de tado app heb ik alles uitgeschakeld (thermostaat en warm water functie), desondanks blijft de cv ketel heel vaak schakelen zonder duidelijke reden. De driewegklep zelf is onlangs ook gecontroleerd en de cartridge vervangen, dit functioneert goed.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Vaillant is eigenzinnig, en werkt alleen met een speciale instelling goed.
    Zoek dit forum svp na op Vaillant, dan vindt je waarschijnlijk wat je nodig hebt.
  • Furyaan
    Opties
    Mag ik vragen of je dit nog uiteindelijk hebt kunnen oplossen? Ik zit met hetzelfde probleem op dezelfde ketel...