Beter bereik door extra zender als versterker of mesh inrichting (zoals Philips HUE)

Opties

het bereik van de wifi zender is net niet toereikend, het zou mooi zijn als ik een extra zender op het zelfde netwerk kwijt kan, of (nog beter) de slimme radiator knoppen het signaal in een mesh structuur zelf versterken (zoals Philips Hue lampen dat doen)

21
21 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Jeemig al 3 van die revolutionaire ideeen...

    De Nobelprijs is nog maar een karig prijsje als ik dat zo zie.

  • micky_nl
    Opties
    Haha Ja en toch stem ik er ook weer op 😬
  • Dragunov
    Opties

    Willen ze niet toevoegen, maar toch terug een upvote

  • Jurian
    Opties

    Dit zouden we graag willen toevoegen.

    Maar het grote verschil tussen Hue and tado is dat Hue een permanente 230V voeding heeft, waardoor verbruik bijna geen rol speelt, terwijl tado batterijgedreven is. Mesh vebruikt op het draadloze platform waar tado nu gebruik van maakt gewoon een stuk meer stroom waardoor batterijduur minder zou zijn.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja maar nu heb je een batterijgevoed systeem wat een lekker lange batterijduur heeft, alleen werkt het niet...

    Plus dat de andere oplossing, mogelijk maken dat er 2 bridges in hetzelfde huis zitten, eventueel een werkend als een repeater naar de andere, ook niet wordt geimplementeerd.

    Het komt toch allemaal een beetje apatisch over. Er is een probleem, meerder mensen melden dat, ACTIE.

  • micky_nl
    Opties
    Ik houd mijn hart vast komende winter…
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Heb in het verleden eigenlijk weinig last gehad van knoppen en thermostaten die niet meer bereikbaar zijn.
    Maar de laatste maanden lijkt het wel erger te worden. De thermostaat in de keuken die op dezelfde verdieping als de bridge zit en hooguit 3 meter er vanaf hangt heeft nu ook problemen.
    Als je het mij vraagt ligt dit niet meer aan de afstand.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee het kan heel goed zijn dat dit komt door een toenemend stoornivo op de gebruikte radiofrekwentie...

  • Leo11
    Opties

    Heb ook regelmatig last dat een slimme radiatorknop niet bereikbaar is, de radiatorknoppen op zolder die het verst weg zijn van de bridge.

  • lode_r
    Opties
    Hier ook, voordien geen probleem, nu regelmatig dezelfde kraan die het laat afweten.
  • huibk
    Opties

    Mesh netwerken zijn overrated. Als tado daar aan gaat beginnen schroef ik ze er direct uit.

    Extra internet bridge zou lekker zijn.

  • Vast een open deur, maar ook ik zou een extra bridge omarmen. het is nu eenmaal niet altijd mogenlijk een plek te vinden waar alle radiatorknoppen een perfecte verbinding maken. Het system is nu ook weer niet zo goedkoop dat je dit maar voor lief moet nemen.