Klimaatcomfort

Opties
Misschien werkt het in de winter als de verwarming aan staat wel goed, maar in de zomer komen er erg vreemde suggesties. Bvb raam openen om de luchtvochtigheid te verminderen terwijl die buiten nog een stuk hoger is.
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Klimaatcomfort is een gimmick die je beter kunt negeren. Het begint er al mee dat je de wenswaarden helemaal niet kunt instellen, die worden bepaald door de ontwikkelaar bij Tado. Dat is natuurlijk onbruikbaar, hij wil het in een slaapkamer 20 graden hebben...

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik gebruik het als dagelijkse dosis humor.
    Om die adviezen kan ik soms vreselijk lachen met de bizarre adviezen waarmee ze komen.
    Zoals: zet de deur van de badkamer open na het douchen om de vochtigheid wat te verhogen. Betreffende ruimte is dan de badkamer.
    Of hang je was buiten als de vochtigheid binnen te hoog is. Regent pijpenstelen…..
    En zo nog een aantal dingen.
    je kan er eigen helemaal niks.
    Zie het maar als een geintje van de ontwikkelaar.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De laatste paar dagen 6 keer mail van Tado gehad dat er problemen waren met klimaatcomfort. Kennelijk vinden ze het superbelangrijk.

    Maar nu het weer werkt en ik er weer eens op geklikt heb valt het op dat de "ideale temperatuur" 23 graden is. Het is hier in de kamer nu 21,9 graden (verwarming nog niet aan gehad na de zomer) en dat geeft ie met dat stipje aan als iets te koud.

    Dat kan toch niet meer??? Zou er in Duitsland geen advies zijn om de verwarming een graadje lager te zetten...? Jeemig, 23 graden, zo warm heb ik het nog nooit gestookt.

  • Elco
    Opties
    Temperatuur van wat gezien wordt als behaaglijk mag echt veel lager. En inderdaad, laat mensen het kunnen aanpassen. Mijn ouders hadden hun thermostaat al altijd op 19 graden, dus ik vond het altijd vreselijk warm bij mensen die 21 graden als temperatuur aanhielden. Nu is onze hoogste ingestelde temperatuur ook 19 graden, maar een groot deel van de dag is het koeler in huis. Gewoon lekker een vest aan en/of met een dekentje op de bank als je het te koud vindt. Daar is niets mis mee. Nergens voor nodig om in korte broek en t-shirt op de bank te kunnen zitten, terwijl het buiten vriest.
    Ik gebruik nu de klimaatcomfort-tegel puur om naar de relatieve luchtvochtigheid te kijken om te zien of ik daar wat aan moet aanpassen. Maar het blijft raar om de app te zien beweren dat je kamer te koud zou zijn, terwijl je heerlijk behaaglijk met een t-shirt op de bank zit