Het Grote Archief

Opties
1679111219

Reacties

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Dan kan je er ook bv inbraakdetectie aan toevoegen ;)

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat het handiger is als je zou kunnen kiezen uit type kamer om zo je knop toe te kennen aan een kamer.

    Bv.

    • Keuken
    • Woonkamer
    • Hal
    • Toilet
    • Badkamer
    • Berging
    • Slaapkamer
    • ...

    En geef ons bv dan de mogelijkheid om zelf ook nog een type kamer toe te voegen als de kamer bv niet in lijst staat!

    Hier krijg ik in de woonkamer bijvoorbeeld als tip om temperatuur te veranderen tijdens het douchen of in de badkamer om bv een plant of zo te zetten of je was te laten drogen.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Beste,

    Ik denk dat het voor nieuwe gebruikers het handiger zou zijn als je ook zou kunnen kiezen voor een driemaandelijks en lifetime abonnement

    Zodoende heb je dan drie formules

    • Maandelijks
    • Driemaandelijks
    • Jaarlijks
    • Lifetime

    Gebruikers die vroeger al systeem hadden konden tijdens overschakeling kiezen voor een lifetime abonnement en zo voor onbeperkte duur geolocatie en zo krijgen.

  • LeviOtte
    LeviOtte
    april 2020 aangepast
    Opties
    Is het een idee om meerdere zones in te stellen? Bijvoorbeeld 500m, 5km, 15km.
    Als Tado ziet dat ik beduidend dichterbij kom kan hij mij vragen: onderweg naar huis? Start verwarmen?
  • LeviOtte
    Opties
    Ik heb een favoriete temperatuur maar bij mijn vrouw is dat een graadje hoger.
    Is het een idee dat tado de temperatuur aanpast afhankelijk van wie thuis is?
    - ik thuis: 21^
    - als mijn vrouw thuis is: 22^
    - als we samen thuis zijn: 21,5^
  • LeviOtte
    Opties
    Kan tado een analyse maken waar mijn huis meeste warmte verliest door bij instellingen aan te geven welke radiatorknoppen zich op de bovenverdieping bevinden en welke in living en keuken en, ... en op basis daarvan tips geven voor Betere isolatie.
  • LeviOtte
    Opties
    Kan tado een analyse maken waar mijn huis meeste warmte verliest door bij instellingen aan te geven welke radiatorknoppen zich op de bovenverdieping bevinden en welke in living en keuken en, ... en op basis daarvan tips geven voor Betere isolatie.
  • MickelMoen
    MickelMoen ✭✭
    april 2020 aangepast
    Opties

    All je gebruik maakt van de app bijvoorbeeld in iOS, kun je de grafieken van de verschillende ruimtes vergelijken. Als je de ruimtes op dezelfde temperatuur hebt ingesteld kun je aan de streepjes zien hoe actief de ketel voor deze ruimte geweest is. Daar kun je conclusies uit trekken.

    Zoals je op deze grafiek kunt zien is voor deze kamer, de ketel ''s avonds niet meer actief geweest. Toen is de kamer namelijk met een houtkachel verwarmd.

  • MickelMoen
    Opties

    Profielen op basis van wie er thuis is, is nog niet mogelijk. Maar al jullie nu allebei de app op delefoon hebben, dat stel je het schema in op de laagste temperatuur en verhoogt jouw vrouw op het moment dat ze het warmer will, toch?

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties
    Is wel een goed idee. Maar dan moet smartphone er altijd zijn
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties
    Dacht dat dit al zo werkte
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Ander voorbeeld, net gezien hier op mijn scherm:

    Dit is badkamer:

    Heb je het gevoel om onder een warme deken te kruipen? Zet je verwarming een beetje hoger om hier comfortabel te blijven

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik snap niet dat je dat soort teksten gaat lezen....

    Hier is het nu 22.9 graden in de kamer (verwarming is al een paar dagen uit, zon schijnt naar binnen) en hij zegt hier:

    Vandaag is het super om binnen te blijven! De kamer is comfortabel en knus.

    Terwijl het juist ideaal weer is om naar buiten te gaan! (wat om andere reden dan weer niet zo gewenst is)

    Geen idee wat men hier mee wil en en waarom er moeite gestoken wordt in dit soort onzin in plaats van features waar je wat aan hebt en waar veel om gevraagd wordt...

  • ja maaar het zou makkelijk zijn wat de verbeteringen zijn in de nieuwe firmware.

    kleine moeite toch??

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Dat ze het plaatsen ok, maar het moet inderdaad relevant zijn aan de kamer en het weer

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja zolang je maar begrijpt dat "verbeteringen in de firmware" zich meestal niet zullen openbaren als nieuwe functies ofzo. De firmware houdt zich niet bezig met zaken als het slimme schema, de geolocatie en thuis/afwezig schakeling, het klimaatcomfort, enz enz.

    Dat zijn allemaal functies die zich in de server software en de apps bevinden. Ik denk dat firmware updates alleen betrekking hebben op veiligheid van de verbinding, ondersteuning van bepaalde ketels, en het fixen van kleine bugs zoals het ineens niet meer werken van handmatige temperatuurinstelling tot je de thermostaat even restart.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Of het beter detecteren van open ramen... :P

    Wss ook betere calibratie van de kranen, temperaturen,...

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Of de al in 2017 beloofde goede werking van de vroege start, verbeterd batterijverbruik ....

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    In de apps kan je per kamer zien hoeveel je hebt bespaard.

    Maar dit komt niet voor als je naar je persoonlijke pagina gaat op de website.

    Mogelijk dit ook toe te voegen aan de website?

    Bedankt!

  • JosdV
    Opties

    Is het mogelijk om een koppeling met de Olisto app te maken op eenzelfde wijze als dit eerder voor de IFTTT app is gebeurd? De bedoeling is eigenlijk dat er in Olisto een channel komt om Tado mee aan te sturen op basis van andere (niet Tado zijnde) events.

    Korte uitleg wat Olisto is: Olisto is een applicatie die je kunt gebruiken voor het automatiseren van processen binnen de smart home. Met mogelijkheden voor producten van Nest, KlikAanKlikUit en Netatmo is het een interessante manier om je smart home producten en toepassingen nóg slimmer te maken!

    Mvg, Jos

  • JRO
    Opties

    Ik heb de tado° sedert ca. een jaar en moet er dankzij het slimme schema weinig naar omkijken, tevreden wat dat betreft. Maar als je door omstandigheden even manueel moet bedienen (bv even snel bijverwarmen in winter) schieten de tado° en de app m.i. te kort, en voelt het idd. "niet af" aan:

    • manuele bediening op thermostaat enkel mogelijk per volledige graad
    • manuele bediening in app is een geknoei met decimalen, app zou beter "snappen" op halve graden
    • m.i. werkt de open raam detectie gewoon niet
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Ik had vooral Tado gekocht omdat ik de looks van de kranen mooier vond ipv zo'n schermpje die uitklapt, bij Tado zit dit mooi verwerkt in de kraan en zie je pas als je het vraagt.

    De rest komt hopelijk wel.

    Het eerst wat ik nu eigenlijk verwacht is dat kinderslot wat normaal gezien eraan ging komen

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Ervaring van de afgelopen jaren heeft geleerd dat het beter is niet teveel te verwachten. De planning van verbeteringen en toevoegingen die er twee jaren geleden op de site stond is niet voor niets weggehaald.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Dus wat doen de software ingenieurs dan ganse dagen? :D

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wie zegt dat het er meer dan 1 is? En die is denk ik de hele tijd bezig met het oplossen van de meest acute problemen, en ondertussen proberen in kaart te brengen wat het door de 1e programmeur gemaakte programma precies doet.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Tja, wat hebben ze gedaan met die $50 miljoen van Amazon? Zal wel naar reclame gegaan zijn.

    https://venturebeat.com/2018/10/25/amazon-joins-50-million-investment-in-european-nest-rival-tado/

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb er eerder wel eens een lang verhaal over geschreven hoe ik denk dat het zit. Helaas ben ik vergeten in welk topic dat was.

    Volgens mij is het bedrijf opgericht door 3 knappe koppen (een programmeur, een hardwareman en een verkoper) die in vrij korte tijd iets werkends in elkaar gezet hebben maar daarna zijn doorgestroomd naar managementfuncties ipv dat ze nog actief zijn in de ontwikkeling.

    Nu zit de "programmeerafdeling" met het onderhoud van de oorspronkelijke software opgescheept en is het verder ontwikkelen een beetje vastgelopen omdat het oorspronkelijke programma niet zo goed uit te breiden is, en de grote stap om helemaal opnieuw te beginnen altijd lastig te nemen is, zeker als programmeur onder een baas die het vroeger zelf allemaal deed en liever niet ziet dat zijn werk wordt weggegooid.

    Daardoor worden onze op zich redelijke wensen allemaal op een grote stapel gegooid ("de roadmap", die vroeger op de website stond) maar gebeurt er niet veel meer dan wat kleine verbeteringen.

    Het enige waar we nog op kunnen hopen is dat er inderdaad een team bezig is met totaal nieuwe software die alle problemen gaat oplossen. Maar als je dat artikel leest is het geld vooral gaan zitten in een helpdesk enzo. Ook het feit dat rond die tijd de opwindende verbetering van een extra tegel waarmee je een onderhoudsbedrijf kunt inschakelen erbij kwam is m.i. een teken aan de wand. De meeste mensen hebben al een onderhoudsbedrijf voor hun ketel en installatie en zitten er niet op te wachten dat via hun thermostaat leverancier te regelen, maar dit brengt voor Tado natuurlijk extra centjes binnen (commissie van die doorverwijzingen) en dat het bij de gebruikers hooguit verwarring zaait (gezinslid wat denkt hiermee de vaste onderhoudspartij in te schakelen...) dat boeit ze niet echt. Als dat wel zo was zou je die tegel wel kunnen uitschakelen ergens in de configuratie.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Als ik kijk voor onderhoud ketel en zo, dan kom ik toch uit bij lokale personen die inderdaad ketels onderhouden, dus denk niet zozeer dat een contract hebben met Tado

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je op die knop klikt en je zoekt contact met zo'n onderhoudsman uit de buurt dan moet die man geld betalen aan Tado omdat zij hem aan een klant geholpen hebben. Zo werkt dat met advertenties.

    En ik denk dat Tado dit alleen doet om er extra geld mee te verdienen, niet om jou op de een of andere manier betere service te verlenen. Als dat het geval was dan was deze tegel wel uischakelbaar of kon je ergens de naam en telefoonnummer van het bedrijf waar je al mee werkt invoeren in de configuratie zodat je die makkelijk kunt oproepen bij een storing. Maar die mogelijkheid zit er dus niet in.

  • Renger
    Opties

    Mee eens, heb het zelfde probleem.

Deze discussie is gesloten.