failbij afsluiten installateursmenu

Opties

Tado installatie gestart met 1 Tado thermostaat en de bridge.

Installateurs menu doorlopen, aangepast en opgeslagen zonder probleem.


Vandaag 2 extra nieuwe Tado thermostaten ontvangen, aangemeld en gepaird. Zichtbaar en bedienbaar in de app.

Echterrrrr


Bij beide apparaten krijg in de melding FAIL na saven van het aangepaste installateurs menu.

Kan ze dus niet inzetten. Wie weet raad?

Antwoorden

  • Het laden van het installateursmenu is ook zo ongeveer meteen gebeurd ipv de lopende ledjes gedurende 1 a 2 minuten

  • Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik kan de instellingen niet opslaan want meteen FAIL. Ik krijg de thermostaat dus niet geconfigureerd op Opentherm en de ketel doet ook niets (Vaillant HRSolide 24-28). Heb je dit overigens al kunnen oplossen?

    Ik heb 2 dagen geleden een ticket ingeschoten maar nog niets gehoord. Heb inmiddels mijn 'oude' Honeywell T6 weer teruggehangen want het werd me iets te koud.

  • Ik heb het “opgelost” via de Tado installatie webpagina. Daar kun je aangeven welke ketel je hebt of welke thermostaat je wil vervangen.
    Ik kreeg een meteen een melding via mail dat er een specifieke instructie werd gemaakt voor mijn situatie maar er gebeurde ook iets in de Tado thermostaat. Vanaf dat moment werkte het OT protocol en de besturing van warm water. De waarde van HC is niet juist maar doet er kennelijk niet toe.
    Met HC geef je het type verwarmingscircuit aan.
    Bij mij werkt het nu op 2 ketels met radiatoren en warm water (heb 2 ketels in één pand).