Slaat niet uit

Opties
Beste,

Na tado geïnstalleerd te hebben merk ik dat er verbinding bestaat tussen app en de thermostaat, echter deze nacht en deze ochtend blijft de temp thuis gewoon oplopen, intussen al meer dan 24 graden... Dit terwijl de app ingesteld staat op 16 graden...
Wat die ik verkeerd?

Radiatoren staan gloeiend heet en ook manueel krijg ik temp niet naar beneden en blijft de brander( zachtjes) branden ...

Dringend hulp aub

Reacties

  • Merlib
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing?
  • Jvd
    Opties

    Ik ben ook benieuwd naar de oplossing, aangezien mijn Tado ook maar blijft verwarmen.

  • Ross70
    Opties

    Hier hetzelfde probleem de Tado blijft maar verwarmen ook als ik hem uit zet.

  • JanLin
    Opties
    Vandaag Tado thermostaat aangesloten. Slaat nu niet meer af, het wordt bloedheet in huis. Help!
    AWB Thermoelegance 5 A/1 CV-ketel.
  • Ik heb hier hetzelfde probleem.


    Tado is gisteren geïnstalleerd op installatie met Vaillant Ecotec Plus icm vloerverwarming. Ondertussen is het 28° in ons huis

  • menno
    Opties

    Afgelopen weekend had ik eenzelfde probleem. 1 knop (gang) deed een warmte aanvraag naar cv ketel, maar draaide vervolgens niet open. De convectorput in mijn woonkamer heeft een normale knop die altijd open staat en daar werd alle warmte "gedumpt". De gang werd niet warmer dus de warmtevraag bleef bestaan. Uiteindelijk maar de stekker van de cv ketel eruit getrokken en een oude knop in de gang geplaatst. Ik kon in de app de verwijderde knop wel blijven aansturen, maar ik denk dat er toevallig gelijktijdig iets mis was met de verbinding met de tado server ofzo.

    De knop in de gang heeft blijkbaar lege batterijen (geen mailtje van gekregen zoals bij andere knoppen gebeurd), enkel een melding op het display op de knop zelf. Wellicht genoeg spanning voor de warmtevraag, niet voor het motortje om de knop open te draaien?

    Supportvraag ingediend en via facebook tado benaderd, maar nog nergens een reactie mogen ontvangen.

    Binnen wat voor tijd mogen de mensen hierboven en ikzelf wat feedback verwachten, tado?

  • Jannn
    Opties
    Ik heb precies het zelfde probleem?
  • marc_dH
    Opties

    Heeft één van jullie al antwoord hierop gekregen ?

    Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Dit zou toch op te lossen moeten zijn ?

  • wous
    Opties

    Vannacht kwam de warmte ons boven tegemoet. Tado app (thermostaat) gaf geen problemen, wel dat de temperatuur bijna 25 graden was. Radiatoren zijn nog niet voorzien van thermostaatknoppen, dat gebeurd binnenkort.

    oplossing was voor mij het resetten van de thermostaat door de batterijen eruit te halen. Ik hoop dat dit niet meer gebeurd. Lijkt me wel handig dat tado een update doorvoert met een check of een reset bij stijgende temperaturen.

    enfin, misschien heeft u hier wat aan.

  • Hans8
    Opties

    Liep tegen hetzelfde probleem aan en na lang klooien lijkt het zo simpel te zijn bij mij. Ik had de Tado op D01 gezet en had niet gezien dat op de linker pagina ook een tabel staat. Mijn juiste instelling op 'Potentieel Relais' moest R01 zijn. Nu slaat de ketel wel uit!

  • de_bigMaq
    Opties
    Wat Hans8 opmerkt is belangrijk bij een eerste installatie. De thermostaat aansluiting moet correct zijn voor communicatie met de ketel. Verder bij het installeren ven een nieuwe knop altijd alle instellingen in de app nalopen of die correct voor je staan. Vb als de knop fabriek af op handmatige verandering staat ingesteld en je zet de temp ff op 24 om te kijken of de knop wel werkt ( communiceert met je ketel ) en je verlaagt die niet handmatig terug naar vb 18 maar in de app dan zal die goch op 24 blijvven tot je weer bewust wordt gemaakt dat er 3 instellingen zijn nl . Veranderpunt in je schema, timer instellen, handmatig aan de knop zelf
  • Tjietske
    Opties
    Ik heb ook hetzelfde probleem. Reactie van Tado zou wel fijn zijn...
  • Jardi
    Opties

    Na vervangen batterij thermostaat slaat mijn cv ook niet meer af. Zet m maar handmatig aan en uit. Behalve standaard mails van Tado waarin ik wordt geadviseerd talloze fotos terug te sturen (van mijn oude thermostaat terwijl ik al een paar jaar tado gebruik?!) geen gerichte hulp helaas.

  • Jardi
    Opties

    Vreemde thermostaat. Als ik m van de muur haal blijft cv uit. Thermostaat zonder batterijen aan de muur blijft CV ook uit (zoals het hoort), maar thermostaat met batterijen terwijl hij uit moet staan schakelt cv wel weer aan.

    Hans wat is R01 en D01 precies?