Periodiek de ventielen een keer helemaal open en dicht

Ik heb een tweetal thermostaat kranen geplaatst ter vervanging van mijn E-Q3max systeem. E-Q3max heeft een optie om bijvoorbeeld iedere week de radiator ventielen helemaal open en helemaal dicht te draaien. Dit ter voorkoming dat deze ventielen door aanslag vast gaan zitten.

Ik heb nu 4 extra kranen en een slimme thermostaat temperatuur voeler besteld voor in de huiskamer, keuken en hal.

Heeft Tado die optie ook en zo ja waar kan ik dit dan instellen.


Bob

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Nee Tado heeft die optie niet. Je zou eens per week een heel korte periode erin kunnen zetten waar de temperatuur 25 graden is.

Antwoorden

  • Dankjewel Rob2,

    Ik heb het op een andere manier opgelost. Ik heb namelijk ook een Homey met dit bolletje kun je een smarthome draadloos bouwen. Met Homey kun je dus ook "Tado" dingen laten doen die je niet met de Tado app kunt doen.

    Homey laat ik nu iedere einde van de maand alle ventielen "boosten naar 25 graden" en een minuut later alle helemaal uitschakelen om vervolgens weer een minuut later terug te gaan naar het slimme schema van Tado.

    Door jou idee van even naar 25 graden dacht ik hé dat kan met Homey, dank daarvoor

  • Tado geeft als reactie dat de optie toevoegen geen nut heeft voor de meeste gebruikers

  • Beste Dragunov,

    Ik kan mij niet herinneren dat ik een vraag aan Tado heb gesteld of zij de optie van periodiek de ventielen van de radiatoren open en dicht te kunnen doen willen inbouwen. Ik heb hier op het forum gevraagd of die optie aanwezig was, het antwoordt van Rob2 was duidelijk "nee". Hiermee was mijn vraag beantwoordt. Dus de reactie van jou snap ik niet, of je moet bij Tado werken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Wat Dragunov bedoelt is dat je echt niet de enige bent die die vraag gesteld heeft (mensen zouden eerst het forum moeten doorbladeren voor ze een vraag stellen!) en dat Tado in reactie op iemand anders de exact deze vraag stelde onlangs met het domme antwoord kwam dat "gebleken was dat dat voor de meeste gebruikers geen zin heeft".

    Het is vaak stuitend om de officiele antwoorden van Tado te lezen, waaruit meestal een totale desinteresse blijkt en waar je ook uit kunt concluderen dat er vrijwel geen capaciteit is voor ontwikkeling en items wel HEEL super belangrijk moeten zijn om ze op een lijst te plaatsen waar dan na 1 of 2 jaar een keer naar gekeken wordt.

    Deze optie valt daar dus gezien hun antwoord niet onder.

    Verreweg de meeste mensen hier (ook ik) werken NIET voor Tado. De 2 of 3 mensen die je soms ziet posten namens Tado hebben dit duidelijk in hun naam staan.

  • Rob2 of de zoekmachine van dit forum werkt niet helemaal lekker of ik heb net verkeerde trefwoorden geprobeerd te zoeken, maar kon niets vinden. Ik voel mij dus niet aangesproken dat ik gemakshalve maar gewoon vraag.

    Het was geenzins de bedoeling om Dragunov te berispen of iets dergelijks, ik begreep en begrijp nog steeds niet waarom hij mij antwoordde.

    Het was voor mij immers al duidelijk dat de optie er niet is.

    Ik vind het ook jammer te horen dat Tado kort door de bocht antwoorden kan geven en op dat terrein volstrekt niet klantvriendelijk is, het lijkt mij een kleine moeite en commercieel interessant om dit tactvoller aan te pakken.