Tado met Honywell zoneregelaar

Opties

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want ik heb er totaal geen verstand van, en de mensen die er wel verstand van hebben wijzen naar elkaar. Of in het geval van Tado reageren zeer traag, en reageren altijd met een vraag waardoor je na dagen mailen nog geen antwoord hebt.

Ik heb door mijn aannemer samen met de vloerverwarming een Honeywell zoneregelaar laten installeren. Zone 1 is voor de vloerverwarming, zone 2 is voor alle radiatoren in huis. Beide zones hebben een bedrade thermostaat, en de thermostaat van zone 2 staat ingeschakeld als default voor de radiator knoppen (4) en de thermostaat zelf staat "uit" zodat deze geen warmte vraagt.

Maar mijn probleem is met de vloerverwarming, want het blijkt dat beide thermostaten bij aansluiting een dansje gaan doen met de afsluiters open.....dicht.....open......dicht. Voor zone 2 maakt dat niet uit want de knoppen vragen geen warmte dus er wordt naar het lijkt ook geen warmte geboden op die leidingen. Maar voor zone 1 houd dit in dat hij dus warmte blijft bieden aan de vloerverwarming hier voel ik ook warmte op de leidingen. Ok snachts (als het heel stil is) hoor ik de ketel op zolder voor korte tijd aan slaan en weer uit slaan terwijl er totaal geen warmte vraag is. Op het moment regel ik de vloerverwarming middels de thermostaat kraan op de installatie.

oftewel ik heb veel geld uitgegeven om mijn installatie te laten voldoen aan de requirements van Tado, en nu heb ik uiteindelijk lijkt de installatie de situatie te creëeren die ik wilde voorkomen, en dat is dat de vloerverwarming continu warmte ontvangent.

kennen jullie dit probleem? Heeft iemand er ervaring mee? staat er ergens iets niet goed? oftewel wat kan ik doen om te zorgen dat mijn overpriced installatie ook doet waarvoor ik hem aan heb geschaft.

Thanks!

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties