Radiatorknoppen sturen cv niet aan, thermostaat wel.

Opties

Situatieschets: Ik heb een Tado thermostaat en meerdere radiatorknoppen in verschillende zones. Op dit moment kan ik alleen de cv aan en uit zetten via de Thermostaat, de Tado radiatorknoppen kunnen niet de cv aan sturen. Op forums lees ik iets over mode A en mode B (thermostaat is master/slave en radiatorknoppen alleen slave) Ik wil in ieder geval dat alle devices de cv kan trigerren, dus naast de thermostaat ook de individuele knoppen in andere zones.

Volgorde van installatie: ik had eerst de thermostaat geïnstalleerd en daarna de knoppen.

Klopt het wat ik op gelezen hebt met betrekking tot verschillende modussen en dat dit alleen door de helpdesk omgezet kan worden?

Antwoorden

  • Jij hebt wat ik wil en ik heb wat jij wil. Beide hebben we geen idee hoe we overstappen naar de andere situatie.

    Ik heb een thermostaat en elke radiatorknop zorgt ervoor dat de thermostaat "aan" slaat.

    Ik wil juist dat elke radiator alleen open of dicht gaat, zonder een signaal te sturen naar een kamerthermostaat. Ik hou deze discussie even in de gaten.

  • Fuchung
    Opties
    @ditisstephan, hoe heb je jouw situatie voor mekaar gekregen. Ik hen ondertussen de vraag uit staan bij de helpdesk, wacht op reactie.
  • Gilberto
    Opties

    Ik ben ook benieuwd. Het werkt alleen als alle radiatorknoppen in de zelfde groep zitten. en dat is niet wenselijk

  • Gilberto
    Opties

    Duurt wel lang voordat je reactie krijgt :(

    Ik heb dezelfde soort vraag via chat gesteld. Als ik vandaag geen antwoord heb dan stuur ik alles weer terug. Voor mij is het onbruikbaar nu. Ik ga dan voor de Evohome. Daar werkt het wel zoals het zou moeten :)

  • Fuchung
    Opties

    Ik heb helaas ook nog geen reactie.

  • Fuchung
    Opties

    @Gilberto , hoelang wacht je al op een antwoord?

    voordat je alles terugstuurt, ik zag ook dat ze telefoonnummer hebben voor noodgevallen. ;-)

  • Ja hoi, hiero!!! Same issue: knoppen triggeren de ketel niet, en ik moet de thermostaat in de kamer altijd hoog hebben staan zodat de zolder verwarmt wordt.
    Dus ik lees even mee.
  • En in lijn met de adviezen ook maar een melding gemaakt met “het formulier”
    “ Mijn losse knopthermostaten spreken de verwarmingsketel niet aan, alleen de kamerthermostaat schijnt die “macht” te hebben. Hoe stel ik TADO is zodat de verwarmingsketel ook naar mijn losse knopthermostaten gaat luisteren?”

    Wir sind gespannt...
  • Gilberto
    Opties

    Bij mij is het inmiddels opgelost. Ik had een mail gestuurd en ze hebben het aangepast. Nu sturen de overige knoppen ook de radiator aan

  • Fuchung
    Opties

    Oh super, naar welk mailadres heb je het gestuurd?

  • Gilberto
    Opties

    Sorry, niet via mail gestuurd, maar via contact form. Via de mail heb ik antwoord terug gehad.

  • Idem hier, binnen 2 uur volledig opgelost, en met de groeten van Mika!
    Dat formulier werkt! Ik ben daadwerkelijk onder de indruk van dit service-level.
  • Dit is inderdaad functionaliteit die tado op afstand (en nav verzoek bedient)
    Zou mooi zijn als dit gewoon in de app zou zitten.
    Het heeft me lang geduurd om ook maar te kunnen beredeneren dat deze functionaliteit er zou moeten zijn. Dr staat nergens iets over beschreven lijkt t.
  • Fuchung
    Opties

    Inmiddels is het voor mij ook opgelost door contact met de helpdesk. Ik kreeg de volgende reactie:

    "Bedankt voor uw bericht.

    We hebben nu al uw Slimme Radiatorknoppen gekoppeld aan het tado° centrale verwarmingscircuit, zoals de derde optie hier.

    Op deze manier worden alle gekoppelde kamers afzonderlijk aangestuurd en wordt de ketel ingeschakeld wanneer er een warmtevraag is."

  • Kevjan
    Opties

    @Tado

    Ik heb exact dit probleem.

    Naast het probleem dat ik mijn thermostaat / extentiekit niet aan de praat krijg via OT of eBUS heb ik uit nood de ketel met de aan/uit functionaliteit moeten aansturen. Maar sindsdien is er nog maar 1 radiatorknop die de ketel activeert.

    De andere 3 knoppen gaan wel open maar communiceren geen warmtevraag naar de ketel. Ook de slimme thermostaat doet dit niet meer.

    Kan je dit als gebruiker niet zelf oplossen? Of is er een andere tijdelijke oplossing bekend?

  • Heb dit probleem ook. Slimme bedrade thermostaat in woonkamer en in badkamer slimme knop. Idee was om onafhankelijk van elkaar warmte aan te sturen. Maar helaas...
    Ook maar wachten op reactie van Servicedesk 🙏
  • pjpost84
    Opties
    Hallo ik heb het zelfde probleem waar kan ik zoon formulier vinden of hoe kom ik in contact komen met tado gr
  • RamonD
    Opties
    Ik kreeg dit als reactie, en het werkt:

    U kunt dit zelf aanpassen in de app. Door de kamers toe te wijzen aan de zone controller.

    Om de zoneregelaar van je kamers te veranderen, volg je deze stappen in de tado° app:
    Ga naar Instellingen > Kamers en apparaten.
    Kies de naam van de kamer die je wilt aanpassen.
    Selecteer Zoneregelaar onder Verwarmingszone en verander naar een andere regelaar of laat hem niet-toegewezen.
    Voor meer informatie klik op de onderstaande link:

    https://support.tado.com/nl/articles/4689126-hoe-stuurt-tado-verwarmingszones-aan-hoe-kan-ik-de-zoneregelaar-in-een-kamer-wijzigen
  • jerickftw
    Opties
    Eergisteren geïnstalleerd en ook hetzelfde probleem. Draadloze sensor in woonkamer en slimme knop in werkkamer (boven). En de werkkamer stond mee te loeien met de woonkamer. Maar ook vice verse, dus als de werkkamer op 20 graden staat, gaat de woonkamer mee ondanks die via de app op 15 graden staan.

    Inmdidels de zoneregelaar ontkoppeld bij de slkmme knop in de werkkamer. Ben benieuwd of dit de oplossing is.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    31 januari aangepast
    Opties
    @jerickftw Heb jecwel 2 kamers geconfigureerd? 1 met de sensor en 1 met de knop, dus twee tegels in de app? De zoneregelaar moet je dan in beide kamers instellen, zoals hierboven beschreven. De regelasr is dan het serienummer van de draadloze ontvanger (ik neem aan dat je die hebt)
  • jerickftw
    Opties
    Ja ik heb twee tegels, alleen ze begrepen me verkeerd. Woonkamer met draadloze sensor is nu leidend en de werkkamer kan alleen aangepast worden wanneer woonkamer aan staat.

    Wat prima is, want wil het daar los regelen op moment dat de verwarming aan staat.

    Je kan pas alles los van elkaar besturen op moment je meedere radiatorknoppen hebt.
  • Andreplusplus
    Opties
    Dat is helemaal niet hoe tado bedoeld is, en je kan het slimmer doen.
    Met de knop in de slaapkamer kun je de temperatuur in die kamer regelen ongeacht de rest van het huis bijv.
    En ja, dan heb je in de woonkamer ook knoppen nodig, anders warmt dat mee met de slaapkamer.