Het volgende heb ik aangekaart bij Tado: Als je door geofencing aangeeft dat je niet thuis bent dan stopt wel de verwarming volgens schema, maar niet die door handmatige instellingen. Met andere woorden als je handmatig de verwarming hoger zet dan volgens het schema en je gaat vervolgens weg dan blijft de verwarming aan.
Ik vind dit heel onpraktisch en ook niet duurzaam. Het is mij al vaak overkomen dat ik de deur uit ga in de veronderstelling dat de verwarming uit gaat, want dat was ooit ook zo en dat de verwarming dan blijft branden terwijl er niemand thuis is.
Reactie van Tado: De functie "tot de volgende automatische wijziging" werd min of meer 2 jaar geleden uitgeschakeld. Vanaf dat moment zal de handmatige wijziging altijd de geofencing detectie overschrijven. TI weet eerlijk gezegd niet waarom deze beslissing werd genomen. Wat u wel kunt doen is het volgende: Ik wil u vriendelijk vragen om uw aanvraag nieuwe feature in de tado° Community te plaatsen, zodat Community deelnemers hierover kunnen meepraten en stemmen. Deze feedback helpt ons om te bepalen wat we moeten veranderen en welke features we verder moeten ontwikkelen.
Laat het hier weten als je graag wilt dat bij geofencing het schema weer leidend wordt en niet de handmatige wijziging.