Geofencing werkt opeens niet meer. (Heeft zich inmiddels vanzelf opgelost).

Opties
Annenouk
Annenouk
februari 2019 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Al mijn instellingen op mijn telefoon staan goed en er is niets veranderd. Sinds gisterenochtend ziet hij opeens niet meer dat ik thuis ben. Er verschijnt een poppetje in beeld met de melding "geen locatie".

Locatie op de telefoon staat natuurlijk gewoon aan. Telefoon ook opnieuw opgestart alles zonder resultaat dit is gewoon van het een op het andere moment begonnen terwijl er op jullie site geen problemen gemeld staan. Ik hoopte dat het vanzelf wel weer zou gaan werken maar helaas het werkt nu al ruim een dag niet. Ik zag dezelfde melding van iemand anders met als reactie stuur ons screenshots van alle telefooninstellingen. Dat is het niet want alles werkte gewoon prima tot gistermorgen, dit is iets aan jullie kant.

Waneer wordt dit opgelost? Want dit is erg lastig.

Het probleem heeft zich alsnog vanzelf opgelost. Er is dus geen oplossing meer nodig.

Antwoorden

  • Michael
    Opties

    Hallo,

    Als de tado° apparaten niet kunnen communiceren met de tado° server wordt deze melding weergegeven.

    Dit kan 2 redenen hebben:

    1) Het kan zijn dat de bridge helemaal geen verbinding heeft met internet (de melding zal dan bij alle kamers voorkomen)

    Controleer het volgende:

    • Lees deze korte handleiding om te bepalen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
    • Probeer een andere voedingsadapter.
    • Probeer een andere USB-kabel.
    • Probeer een andere LAN-kabel.

    2) of het kan zijn dat de verbinding tussen de bridge en enkele tado° apparaten zwak is.

    Controleer het volgende:

    • Pak een langere internetkabel en verplaats de tado° Bridge zodanig, dat de afstand tussen de bridge en andere elektronische apparaten minimaal 1 meter is. U kunt ook proberen om de bridge op een centrale plek in huis te plaatsen.
    • De antenne in de Bridge is vlak, waardoor de oriëntatie van de bridge een grote invloed heeft op het bereik. Probeer de bridge 90 graden te draaien.
    • tado° werkt op de 868Mhz frequentie. Er kunnen andere apparaten in uw huishouden zijn die ook op deze frequentie werken. Als dit het geval is, verplaats deze apparaten dan zo ver mogelijk van de tado°-apparaten.

    Groet,

    Michael

Deze discussie is gesloten.