Warmtevraag weergeven op tegel

Opties
Kan op de tegel van iedere kamer het icoontje toegevoegd worden of er al dan niet warmtevraag is? Dan kan ik in 1 oogopslag zien of de cv ketel actief is. Nu kan ik de warmtevraag alleen zien als ik naar een kamer ga.
20
20 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • ...

    Dat zou erg handig (wenselijk) zijn

    Nu is het me allemaal moeilijk te overzien

    Een knipperend ledje op de (bedrade) thermostaat zou ook welkom zijn

    W.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een ledje verbruikt relatief veel stroom dus als dat op de thermostaat zou branden/knipperen zou de batterij te snel leeg zijn.

  • ...

    ik verwacht geen constant geknipper, af en toe een signaal van leven zoals bv. bij onze brandmelders zou al voldoende zijn, dat zal vast weinig invloed hebben op de levensduur van de batterij ?

    w.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja maar dan kun je dus niet "in 1 oogopslag zien of de cv ketel actief is". En dat was de vraag.

    Ik vind het ook onhandig maar het is een beperking van het design. Als Tado net als bijv Honeywell een LCD scherm in hun thermostaat gebouwd had dan was er veel meer mogelijk geweest. Maar de ontwerper wilde kennelijk een strak wit tegeltje, en dat is wat we nu hebben.

  • ...

    op één of andere manier een aanduiding zou toch handig zijn

    onze vorige thermostaat werd vanuit de "opentherm" aansluiting gevoed, zou ook deel van het ontwerp hebben kunnen zijn :-)

    w.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar een standaard OpenTherm aansluiting kan maar heel weinig vermogen leveren. Genoeg voor een microcontroller en LCD scherm, niet genoeg voor een zwaardere processor, LED en draadloze verbinding.

    Er bestaat wel een standaard voor OpenTherm voeding met meer vermogen maar dat ondersteunt Tado kennelijk niet. Bovendien krijg je van Tado altijd weer die dooddoener retour "het moet met alle ketels werken".

  • Tegel aanpassing zeer gewenst, met de status van verwarmen, net als bij het overzicht van een kamer
  • Ohja, graag meteen de lucht vochtigheid ook vermelden, ruimte genoeg op de tegel. Kan niet zo moeilijk zijn., data is al opgevraagd
  • Lutado
    Opties

    Ook ik ben vragende partij om op de bedrade tegel een aanduiding te kunnen zien wanneer de ketel actief is.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Volgens mij gaat dit over de tegel in de app
  • Klopt zeker alles in een overzicht, ipv gegevens per tegel opvragen