Thermostaat blijft verwarmen
- Ik heb de bedrading in + en - gedaan en het systeem op D01 gezet
- Ik heb alles nog een keer opnieuw geïnstalleerd
- Ik heb de ketel gereset
- Ik heb de temperatuur op het kastje ingeschakeld en ook via de app
Ik heb forums gelezen, maar vaak lijken die ook geen antwoord te krijgen. Heeft iemand van jullie nog ideeën hoe ik het wel goed kan doen?
Beste Antwoord
-
Wat een verschrikkelijke reacties hier van o.a. Rob. In plaats van mensen helpen geven jullie aan dat ze geen installateur zijn en maar de wizard moeten volgen. Als dat dan bij iemand niet lukt komt er weer een onnozele reactie. Ik zie meerdere van dit soort reacties, man o man. Je hebt echt een issue denk ik dan.
Is het iemand als eens opgevallen dat de wizard het niet doet als je al een huis hebt ingericht met Tado? Je wordt dan na het starten direct naar je 'huis' in de app doorgestuurd. Je moet dus alles verwijderen en dan kan je de wizard starten. Geen handige oplossing! Daarom landen mensen bij de installateurshandleiding die overigens prima te volgen is mits je de stappen een voor een doet. Wat ook helpt na een wijziging is even de app volledig sluiten en daarna openen. Tado-app lijkt een deel van de configuratie in de cache op te slaan.
@Martrens; ik denk dat de bedrading in je ketel niet goed zit. Zit die wel op de OpenTherm aansluiting? Als er voorheen een aan-uit thermostaat was, dat moet je in de ketel ook nog de bedrading aanpassen.
Succes!-1
Antwoorden
-
Als je het forum gelezen had dan had je allang die tip gezien om naar https://tado.com/start te gaan om het te configureren...
0 -
Hoi Rob, wat fijn dat je zo goed probeert te helpen. Deze instructies heb ik allemaal overgenomen, maar werken niet. Ik heb een AWB ketel die dus OpenTherm zou moeten zijn. Dus instellingen D01, HC01, HWv, EKx. Is er dan iets wat ik over het hoofd zie?0
-
Ketel aan en uit gehad? En je hebt de instructies niet gevolgd, want 1 van de stappen is: varieer het setpoint en controleer of de ketel reageert.0
-
Ja je zit met de "instellingen voor professionals" te rommelen terwijl je dat niet bent. Ik geef je een tip maar die negeer je. Succes verder.
1 -
Beste Rob, ik kan mij voorstellen dat het zo over komt, toch doe ik mijn best om jouw stappen te volgen. Waar kan ik de configuratie vinden zoals jij noemt? Ik kom als ik via de andere inlog, alleen bij de ‘tegels’ van de app…0
-
Ik ervaar dezelfde problemen met het installeren van de bedrade thermostaat.
Bij mij gaat het om een Atag A244c. Op 1en2 gaat ketel niet aan en op 3en4 gaat ketel niet uit!0 -
Je kunt ook de wizzard in de app gebruiken
Apparaat eerst verwijderen en dan opnieuw toevoegen met de app0 -
en tado.com of www.tado.com gebruiken, niet app.tado.com0
-
Instellingen voor professionals? Tado is überhaupt niet professioneel te noemen en de handleidingen zijn beroerd.
0 -
Atag A244c: Atag Z connector, 1 en 2.
OpenTherm. G e b r u i k d e w i z a r d in de app of op tado.com/start0 -
Je kunt van TADO vinden wat je wilt, maar de handleidingen en de wizzard's zijn echt super0
-
Nou wat er zeker niet goed te noemen is, dat is het gemak waarmee doe-het-zelvers in de "handleiding voor professionele installateurs" terecht komen. Dat zou voorzien moeten worden van waarschuwingen en aanwijzingen in de richting van https://tado.com/start . Maar ik denk dat dit nog een overblijfsel is uit de tijd dat die pagina er nog niet was.
Gevolg: steeds weer terugkerende vragen hier van mensen "die hem op D01 gezet hebben" ipv alle procedures te volgen, en dan werkt het ineens niet.
0 -
Ik volg de stappen van de wizzard en dat werkte niet. De ketel ging niet aan. Daarna ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bijvoorbeeld een filmpje van Coolblue tegen, waar ze dit zo hebben uitgelegd. Het is mij nu nog steeds niet duidelijk wat ik nou wel moet gebruiken. Ik wil dat dolgraag vinden via de weg die jij noemt; tado.com/start maar daar kan ik inloggen en dan kom ik niet verder. Dus kan jij mij vertellen welke volgende stap ik moet nemen misschien?0
-
Eerst je zut uit de app verwijderen en dan bij het begin beginnen (tado.com/start) het is toch niet tado.com/prutsmaarverder of tado.com/probeervanmisconfiguratiechocolatemaken ?0
-
Ik heb dat dus al gedaan. Maar het resultaat is hetzelfde.0
-
Hoezo, je zegt "ik kom niet verder na aanloggen", dan is het toch nog niet gelukt?
De site opent de app als je al een account hebt. Doe dit dus op een computer zonder tado app.0 -
Ik ervaar een zelfde probleem. Ketel slaat niet af en blijft branden en warmte afgeven. Hen een Atag e264C.
Heeft iemand een zinnige tip hoe dit kan worden verholpen.
0 -
Bovenstaande procedure volgen. Of anders de servicedesk benaderen dan doen die het voor je.
0 -
Zullen we afspreken dat JIJ de taak overneemt om alle beginnelingen die hier binnen komen vallen met hun "ik heb alles goed gedaan maar toch werkt het niet, help me!" berichtjes te gaan helpen?
Dan hoef ik dat niet meer te doen, spaart me tijd en spaart jou ergernis.
Tuurlijk, Tado medewerkers zouden dit moeten doen. Maar die verrekken het.
1 -
@msn komt net kijken en nu al klagen.
❤️ 👍voor @Rob2 - het is inderdaad dodelijk vermoeiend iedereen die het niet in 1x is gelukt te moeten. verwijzen naar het beste hulpmiddel dat er is - mits je maar nauwkeurig alle stappen opvolgt.
Te veel vragen van nieuwkomers die te weinig info geven, alleen zeggen "hij doet het niet" en "ik heb alles goed gedaan", zonder dat ze verder bij tado op de site of op dit forum hebben rondgekeken...
En ja, dat is me opgevallen, daarom zeg ik ook 'eerst je zut verwijderen' zie bericht van 1 dec hierboven.
En nu terug in je hok.0 -
Ik snap de frustratie van dezelfde vragen, en het siert je dat je porbeert mensen te helpen. Maar als je merkt dat je in de herhaling valt met uitleg geven, dan is het misschien handiger om daar een oplossing voor te bedenken dan recties geven die niet bijdragen aan een oplossing. Bijv. kant en klare antwoord templates, Tado informeren over terugkerende problemen, een standaard topic met meest voorkomende problemen, of de makkelijkste van allemaal. Niet antwoorden.
Maar inderdaad. Tado medewerkers kunnnen ook wel betere support geven. Hoe ik door een medewerker ben geholpen sloeg ook nergens op.0 -
Als je bovenaan even terug leest zie je dat ik het eerste antwoord gaf, het standaard antwoord.
Maar dat accepteert meneer niet, hij heeft alles al goed gedaan. Maar het werkt niet, dus kennelijk toch niet.
Deze halsstarrigheid zie je bij alle beginnelingen. Soms hebben ze nog het fatsoen om op een gegeven moment te posten "ja ik heb het nog een keer gedaan, nu werkt het wel, kennelijk toch wat gemist" maar meestal hoor je niks meer of blijft men klagen.
1 -
Als u het zo goed weet, dan zou ik zeggen, gaat uw gang. Laat u vooral door niets tegenhouden.1
-
Dan is je standaard antwoord misschien niet zo handig. @Douwe, ik heb er geen behoefte aan om iedereen te helpen. Als ik ergens kan helpen en ik zie het, dan zal ik wel een berichtje plaatsen. Doe niet mee aan wedstrijdje de meest forumposts. Vind het bij deze ook wel mooi geweest. Succes!-1
-
@msn bedankt! Hier heb ik wat aan!1
-
Wat een haantjesgedrag hier.
Allemaal personen die zich zelf geweldig vinden, maar er blijkbaar ook totaal geen verstand van hebben. Een antwoord op gestelde vragen ben ik nog nergens tegen gekomen.
-1 -
Dan ben je niet erg goed in zoeken want dit antwoord staat al in minstens 50% van alle vragen op dit forum....
0